La start-up Camillion, creadora d'una eina de gestió d'equips en remot, ha tancat una ronda de finançament per import de 2 milions de dòlars que ha estat liderada per Wollef VC i ha comptat amb la participació de Wayra (Telefónica), un inversor asiàtic i un grup de retail de Llatinoamèrica. A més, ha rebut suport de Tokavi Activos SL.

Segons informa l'empresa en un comunicat, es tracta d'una operació clau per al seu creixement i assentament al sector de les plataformes audiovisuals, en plena expansió, orientat a facilitar les comunicacions en equips B2B i amb el focus posat al sector logístic i retail, fora de les oficines convencionals.

Agilitar la presa de decisions

Camillion ajuda els equips a estandarditzar les seves millors pràctiques i donar seguiment i retroalimentació als empleats en els punts de venda. A més, facilita les eines necessàries per optimitzar la comunicació entre l'equip de botiga i magatzem, supervisar contínuament la tasca assignada en remot, controlar el compliment de les directrius marcades de forma àgil i eficient, evitar incidències en botigues, gestionar els resultats en qualsevol moment, agilitar la presa de decisions i tenir tota la comunicació agrupada en un únic canal.

"Des de Wayra, ens entusiasma invertir en una start-up que amb la seva app de missatgeria en vídeo centrada en B2B està sent capaç d'aportar agilitat i seguretat als processos de les empreses i de millorar la comunicació entre els equips. Estem convençuts que la solució de Camillion liderarà el sector de la comunicació asíncrona per a empreses i millorar la vida de milions de professionals", afirma Marta Antúnez, directora de Wayra Barcelona.

camillion2

5.000 empleats a Mèxic

L'aplicació compta actualment amb més de 5.000 treballadors a Mèxic que ja utilitzen la plataforma per enviar i validar les seves tasques entre gerents i empleats. A més, les 3 empreses més grans de retail a Mèxic, Petco, Farmàcia San Pablo i Office Depot, ja estan posant a prova aquesta aplicació que està començant a augmentar la rendibilitat de l'organització en més d'un 15%.

"Camillion millorarà la qualitat de feina de milions de persones que han de fer tasques rutinàries en els punts de venda de tot el món", Adrián Doménech, Cofundador i CEO de Camillion

Amb aquesta injecció de capital, la start-up vol ser escalable a la seva matriu, a Mèxic, on espera arribar a 20 noves empreses durant aquest 2023 per oferir així, el seu exclusiu i innovador servei. D'aquesta manera, establirà les bases per establir un producte escalable a nivell global.

Camillion va ser una de les firmes guanyadores de la segona edició de València Investors Day, on va ser elegida per un jurat format per Juan Luis Hortelano, president d'Empresa Emergent València; Victoria Majadas, de Big Ban Inversores; Javier Megias, de Fundació Innovació Bankiter; Santiago Reyna, de Talaia; Inma Bea, d'IVF i Juan López Santamaría, de Kibo Ventures.

Se li va concedir el premi a la Millor Empresa Emergent Seed, per la seva aposta per un nou format de comunicació mobile first, els "smart vídeo messages" per oferir una comunicació més eficient, productiva i casual entre els treballadors, solucionant problemes tan latents com l'excés de videotrucades i la sincronització d'horaris.

Wayra participa en més de 500 start-up

Wayra, per la seva part, és la iniciativa d'emprenedoria que forma part del programa d'Innovació Oberta de Telefónica, el més global, tecnològic i connectat del món. Compta amb set Wayra Hubs, espais a nou països d'Amèrica Llatina i Europa a través dels quals inverteix i dona suport a les start-ups; Wayra X, un hub digital per invertir en start-ups 100% digitals; Wayra Builder, un venture builder corporatiu per crear juntament amb altres inversors start-ups innovadores nascudes de projectes tecnològics interns de Telefónica; i Wayra Next Trend, una finestra a la innovació digital sobre tendències i aplicacions innovadores.

A més, a través de Wayra Activation Programme ofereix als emprenedors accés exclusiu i gratuït a noves tecnologies a través de les plataformes pròpies de Telefónica. Més de 500 de les start-ups participades formen part del programa d'Innovació Oberta de Telefónica i més de 130 estan fent negoci amb la companyia.