Poder accedir a eines tecnològiques a l'abast només d'uns quants i impulsar el creixement de petits i mitjans restaurants. Amb aquest objectiu neix theRest, una consultora de delivery que ofereix solucions que permeten a qualsevol empresa de restauració accedir a material tecnològic que fins ara estava a l'abast només de les grans companyies. Fundada el novembre de 2024, la missió del seu CEO, Jeremías García-Seoane, és "democratitzar la gestió del delivery".
"Una de les principals raons per la qual els restaurants no acaben d'aprofitar el seu potencial de digitalització és per la falta de temps i l'alt cost que això suposa", explica l'emprenedor, que agrega que "volem ser el descans per al petit i mitjà restaurant i que ells es concentrin en el que millor saben fer mentre nosaltres ens encarreguem de la resta".
La recepta de theRest combina tecnologia, experiència i metodologies pròpies per donar un servei accessible als petits restauradors. "Si volem que la tecnologia guanyi penetració en la indústria, cal fer-la simple, accessible i amb un retorn clar i ràpid", destaca García-Seoane. Des de la creació de menús optimitzats fins a estratègies de franquícia, theRest assegura una transformació completa al canal de delivery dels restaurants.
Com funciona la plataforma?
La companyia, que té 16 treballadors, garanteix una "òptima gestió" de delivery en totes les seves fases, sobretot a través del talent i la tecnologia. "Volem ser l'Accenture del delivery", aclareix Jeremías. Amb un trimestre, theRest ja compta amb clients com Healthy Poke, Goiko, Gonzalez&Co, Deleito i La Martinuca.
Com funciona theRest? El mètode estratègic i operatiu consisteix en quatre fases. La companyia realitza una anàlisi del negoci i, després d'un diagnòstic i definir les seves necessitats, es proposa un pla de millora personalitzat que ells mateixos executen i controlen. "El delivery és un punt feble per als restaurants per la seva complexitat i baixos marges, la qual cosa exigeix un procés de gestió molt precís i d'altíssima qualitat," aclareix l'emprenedor. En aquest sentit, theRest permet als negocis obtenir resultats en poques setmanes, i digitalitzar per complet un restaurant en tres mesos, transformant les seves operacions i preparant-lo per competir en un entorn digital.
Expansió de theRest
De cara al futur, l'emprenedor buscarà incrementar la seva presència a les principals ciutats del país i comptar amb una cartera de 70 clients actius a finals d'any; actualment en té una vintena. Amb una projecció de facturació d'1,5 milions d'euros per a finals de 2025, theRest busca liderar el sector de consultoria per a la restauració a Espanya, posicionant-se com un "aliat imprescindible" per als restaurants que desitgin millorar el seu servei i adaptar-se a les demandes del mercat actual.
"Creiem que la tecnologia i l'estratègia personalitzada poden marcar la diferència. El nostre propòsit no és només transformar negocis, sinó també contribuir a la professionalització d'un sector clau per a l'economia. Busquem ser aquest soci de confiança que faci possible, la qual cosa molts restaurants pensaven inabastable," acaba García-Seoane.
A mitjà termini, des de la consultora aspiren a créixer en altres mercats europeus, per més tard poder fer el salt a Amèrica.