Nora Real Food trepitja l'accelerador. La firma barcelonina fundada el 2018 de la mà de Nora Vallcorba preveu assolir els 4,5 milions d'euros de facturació aquest 2023. Després de tancar el 2022 amb unes vendes de 2,9 milions d'euros, el negoci augura assolir el llindar de la rendibilitat durant aquest exercici.
"Després de sis onades de la Covid-19, l'IPC de l'alimentació i la inflació pels aires, considero que el balanç és positiu, estem enfocats en un nínxol de mercat molt específic i hem sumat nous clients al nostre porfolio. Ara toca consolidar-nos al mercat de Barcelona i l'àrea metropolitana i continuar oferint una solució saludable, inclusiva i moderna", assegura Vallcorba en una entrevista per a ON ECONOMIA.
Gestió de cantines
Més enllà d'enfortir-se al mercat, l'emprenedora comenta que en poc temps llançaran un nou servei, la gestió de cantines físiques. Amb aquesta novetat, Nora Real Food comptarà amb la gestió al lloc de cantines per millorar l'experiència dels treballadors. "Som un negoci B2B (business to business) al 100% i considerem que estar in situ ens ajudarà a augmentar les vendes". En l'actualitat l'empresa serveix més de 1.500 menús al dia i amb aquesta nova línia de negoci calculen arribar als 3.000 comensals diaris.
120 clients
La companyia compta amb més de 120 empreses com a clients, entre els quals es troben els laboratoris Ferrer, la plataforma dedicada a la compravenda de productes Wallapop, Mútua de Terrassa i la firma d'advocats Osborne Clarke, entre altres, i l'emprenedora explica que alguns dels contractes són "totals" i que altres són "parcials". En el cas de les totals, els negocis abonen totalment el cost del menjar, mentre que si és parcial, s'arriba a un acord perquè l'empleat costegi una part proporcional del menú. "Volem que quan una empresa pensi en un proveïdor de serveis de menjar per als seus treballadors, la seva primera i millor opció sigui Nora Real Food", afegeix Vallcorba.
La firma opera a Barcelona i la seva àrea metropolitana i es planteja repicar el model en altres ciutats, especialment Madrid, encara que no està entre les previsions d'aquest 2023. "Hem crescut molt de pressa i ara volem consolidar-nos on som. Quan ens sentim preparats farem el salt, però a Catalunya hi ha milers de companyies i primer volem posar el focus aquí". El tiquet mitjà és de 8,5 euros i serveixen aproximadament uns 25.000 dinars al mes. "Ara podem moure'ns fins a 40 quilòmetres de Barcelona, una vegada hàgim ampliat el mercat, farem el salt i ens traslladarem a Madrid. Ja ens ho demanen els nostres clients".
Respecte a la inversió, van obrir ronda el març de 2020 i va quedar a mitges per l'esclat del coronavirus. "Van ser 455.000 euros, no descartem una futura injecció de capital, però si la duguéssim a terme, seria amb parners que ens poguessin aportar més coneixement de la indústria de l'alimentació", argumenta.
D'un treball de final de carrera a vorejar els 40 treballadors
Com va començar tot? Nora Real Food va arrencar com un projecte del seu treball de final de carrera mentre estudiava Administració i Direcció d'Empreses a Esade. Paral·lelament, la seva mare sempre havia estat interessa en aquest sector, però mai havia exercit professionalment com a tal. "Entre el meu projecte de final de grau i el poc temps que tenia per menjar mentre treballava vaig veure que feia falta trobar una solució", defensa. Van començar en una zona residencial del 22@, la start-up va anar creixent i actualment compten amb 38 empleats. "Volíem cuidar, traslladar la salut i el menjar real i honest al màxim de gent possible i transformar el dinar a la feina en una experiència agradable". "Cada dia mengem per inèrcia, però jo volia que el dinar fos una mica agradable, per assaborir", afegeix.
Els primers flascons de la firma van ser de vidre, però van haver de canviar el model perquè es trencaven, pesaven massa i les companyies no els tornaven. Avui en dia treballen amb envasos reutilitzables de cartó i estan treballant constantment per millorar el packaging dels seus productes. Durant la pandèmia i el confinament, quan tot estava tancat, Nora Vallcorba recorda que van cuinar de forma altruista per als hospitals de la ciutat i que també van servir menjar a través de la plataforma barcelonina Glovo. Tanmateix, apunta que el seu model és B2B i que el B2C (business to consumer) va ser només una acció puntual.
Des dels seus inicis, l'empresa aposta per la sostenibilitat i destaca en favor de la inclusió i de generar un impacte positiu en la societat, amb empleats refugiats d'Ucraïna i gent en plantilla amb síndrome de Down.