Nude Project no para de créixer. La marca de moda continua amb la seva aposta pel retail, acaba d'obrir la seva segona botiga física a València i es prepara per apujar la persiana d'un tercer comerç a Barcelona aquest any. L'objectiu de la companyia fundada per Alex Benlloch i Bruno Casanovas és continuar contribuint a l'"experiència Nude" a través dels punts físics i arribar al seu públic objectiu a través del canal offline. El nou comerç a València està situat al número 1 del carrer Martínez Ferrando, una de les zones estratègiques de la ciutat, i compta amb 128 metres quadrats de superfície. Amb l'obertura, Nude Project ha fitxat vuit persones, arribant així als 45 treballadors en l'empresa. La marca fundada a Barcelona ha invertit 170.000 euros en aquest nou projecte i ha treballat juntament amb l'estudi "El Departament", especialista en disseny d'espais, amb el qual ja van comptar per a la seva primera botiga física a Madrid.

La marca tancarà el 2022 amb una facturació superior als 11 milions d'euros, el que suposa multiplicar per quatre la xifra de l'exercici anterior i té previst entrar a 8 ciutats espanyoles per mitjà del Nude Tour. D'aquesta manera, més de 20.000 persones de ciutats com Barcelona, València, Saragossa, Bilbao o Sevilla, entre d'altres, ja han pogut conèixer la firma de primera mà.

Presència internacional

Més enllà de les noves obertures, els emprenedors volen trepitjar l'accelerador en l'internacional. Els primers països que Benlloch i Casanovas tenen al cap són, d'una banda, Portugal i Itàlia, països amb una cultura molt semblant a l'espanyola, per la qual cosa els creadors de Nude Project vaticinen "pot ser molt més fàcil que una marca com la nostra, en el que les peces, l'art i els esdeveniments passin a ser un encaix." I, d'altra banda, Alemanya el país amb més competència i al seu torn, el que més vendes de la marca acumula en l'àmbit internacional. La marca espera tancar el 2023 amb més de set parades internacionals dins del seu Nude Tour i tancar un any amb una gran trajectòria internacional.

"Tenim clients que han acampat al carrer la nit prèvia a la inauguració"

"Traslladar l'experiència de Nude Project al retail ens ajuda a solidificar la marca i consolidar el nostre posicionament. L'objectiu de la companyia és crear una experiència de venda física excepcional que representi la identitat de la marca al 100% i que ens permeti estar en contacte amb la nostra comunitat", ha assenyalat Benlloch després d'anunciar l'obertura. "La missió que tenim és poder apropar Nude Project a tots aquells als quals els agrada la marca i que les nostres botigues es converteixin en un pol d'atracció de la cultura del streetwear internacional". Per la seva part, Casanovas ha recalcat el "fenomen" que suposa cada obertura i ha recordat que "en les primeres 24 hores des de l'obertura, la botiga ha comptat amb cues de 12 hores, incloent-hi seguidors que han acampat al carrer des de la nit prèvia a la inauguració".

No és la primera vegada que la marca de moda enfocada al públic jove es troba cues com aquesta. Des que va obrir la seva primera botiga al barri de Fuencarral de Madrid, la firma ha comptat amb llargues cues de clients que volen conèixer les seves peces de primera mà. Per celebrar aquesta obertura a València, Nude Project ha llançat una nova samarreta al mercat que ret homenatge a la ciutat i que estarà exclusivament disponible en aquest punt físic.

Bruno Casanovas i Alex Benlloch, cofundadors i co CEOs de Nude Project

60.000 seguidors un dia

La companyia va sortir a la llum just abans de l'esclat de la pandèmia de la mà de dos amics de 22 anys i amb una inversió mínima de 600 euros. Tanmateix, es distingeix de la resta de firmes de moda perquè llança de forma periòdica col·leccions càpsula (drops) inspirades en un estil rebel però accessible per a qualsevol classe de persona. Benlloch i Casanovas venen les seves peces a més de 100 països, compten amb dues botigues físiques i un showroom a Barcelona. La clau de l'èxit? Els emprenedors han creat un "exèrcit" de consumidors que esperen impacients cada llançament. De fet, en els seus inicis van posar a la venda 700 unitats de la dessuadora Pretty Girl -una de les seves peces de roba estrella- i, en tan sols una hora, es van esgotar. "Vam vendre una peça cada segon, va ser surrealista", van apuntar els emprenedors després de comprovar l'èxit.

Actors de Netflix com Manu Ríos, cantants com Zzoilo o fins i tot la neta del president Joe Bide llueixen constantment les seves peces de roba, on destaquen les dessuadores, les samarretes i els pantalons de xandall, a més dels complements. El seu aparador més gran, més enllà de la seva pàgina web, són les xarxes socials i únicament a Instagram ja sumen més de 459.000 seguidors. De fet, van obtenir més de 60.000 seguidors de la nit al dia i des d'aleshores han anat creixent com l'escuma. Aquest 2022 van tancar l'any amb més 900.000 seguidors, 250 milions de visites i 35 milions de likes entre els seus perfils a Instagram, TikTok i YouTube.