Payflow, plataforma que permet als empleats rebre el seu salari sota demanda, ha tancat una ronda de sis milions d'euros amb què esperen assolir el llindar de la rendibilitat. L'entitat, que opera a Espanya, Portugal, Colòmbia i el Perú, ha concretat que l'operació ha estat liderada pels principals inversors del negoci com Seaya Ventures, Cathay Innovation, 6 Degrees Capital i Wayram, juntament amb nous inversors com Thomson Reuters Ventures, amb seu als Estats Units, i GED Connex Ventures, establert a Espanya. Amb aquesta operació, la companyia ha assolit els 17 milions d'euros, si bé aquesta xifra exclou els més de 20 milions d'euros de deute adquirit a través de BBVA Spark i altres inversors de deute.

El cofundador de Payflow, Benoît Menardo, ha avançat que "ara, el mercat d'inversió està buscant start-ups eficients, per la qual cosa ens hem convertit en els millors en termes d'eficiència financera. És poc probable que recaptem més fons de capital en el futur. Si ho fem, serà només perquè veiem un avantatge en accelerar el creixement de forma significativa. Continuem creixent més del 100% interanual, però ja no necessitem finançament extern per mantenir aquestes taxes de creixement". De fet, des del negoci argumenten que aquesta última ronda de finançament li dona a Payflow més de 5 anys d'autonomia financera.

4 milions d'ingressos anuals

L'empresa actualment compta amb 4 milions d'euros d'ingressos anuals recurrents i preveuen que aquesta xifra superi els cinc milions d'euros per a finals de 2024. "Les valoracions el 2024 no són el que se solia veure fa un parell d'anys, l'època de 20x ARR ha acabat, hem de ser realistes i acceptar que les noves valoracions són justes. En altres paraules, el creixement sòlid, els marges i la despesa d'efectiu són recompensats", ha agregat Menardo

Payflow compta amb més de 50 integracions actives i capacitat de cobrir més del 95% de les nòmines als quatre països on opera. Avinash Sukhwani, cofundador de Payflow, detalla aquest avantatge competitiu: "Des de la nostra última ronda hem firmat molts acords, inclosos d'exclusivitat, amb softwares de nòmina. Això ens ha donat un avantatge competitiu i pràcticament ens ha permès erradicar tota la competència amb què ens enfrontàvem anteriorment. A més, ens convertim en l'únic proveïdor en el segment de beneficis en oferir tant salari sota demanda com beneficis flexibles, els dos beneficis per a empleats més populars entre els treballadors de coll blau".

Pagaments sota demanda a Espanya

Sobre els plans d'expansió futurs, els cofundadors de Payflow es mantenen enfocats a créixer dins de les seves dues regions actuals, Ibèria i Amèrica del Sud. Menardo ha agregat que "l'eficiència no rima amb expansió per una raó, somiem veure més del 10% de la població treballadora sent pagada sota demanda, amb l'objectiu que la pròxima generació oblidi el concepte de dia de cobrament. Actualment, menys del 2% dels treballadors espanyols estan pagats sota demanda, i menys de l'1% als nostres altres països, mentre que és més del 20% als EUA. L'oportunitat és immensa i necessitem enfocament per guanyar".

Des de la seva creació el 2020, la companyia ha fet el salt d'Espanya a Silicon Valley a través del programa Y Combinator. A més, l'empresa va tancar l'any amb més de 1.000 clients a Espanya, incloent-hi grans empreses del país i Colòmbia, amb marques com Telefónica, Grup Hospitalari Quirón Salut, Decathlon, Alsa, Alcampo i Grup Ilunion com a clients actuals. Totes les empreses tenen almenys 10.000 empleats