Preply, la plataforma d'idiomes global fundada a Ucraïna i amb seu a Barcelona, Nova York i Kíev, ha captat 70 milions de dòlars (62,5 milions d'euros) addicionals en capital d'accions i deute, portant la seva ronda Sèrie C fins als 120 milions de dòlars. La ronda d'inversió ha estat liderada per la firma de capital de creixement Horizon Capital, amb la participació de Reach Capital, Hoxton Ventures i altres inversors que ja tenien interessos en el negoci.
D'acord amb l'empresa, "el nou grup d'inversors i els inversors existents, inclòs Owl Ventures que va liderar la Sèrie C el 2022 (valorada en 50 milions de dòlars), aportaran experiència en etapes de creixement, així com coneixements en tecnologia educativa que impulsaran a Preply en aquesta nova etapa". "Haver-nos assegurat aquesta injecció de capital és un gran èxit i és conseqüència de la nostra eficiència amb el capital i el nostre enfocament respecte al rendiment. Els fons addicionals ens permetran ampliar el nostre lideratge al sector, posant el focus en l'aprenentatge humà, mitjançant tutors reforçats per les eines que ens brinda la IA, una cosa que sens dubte canvia el joc de l'experiència d'aprenentatge," ha indicat Kirill Bigai, cofundador i CEO de Preply.
Millora de l'aprenentatge a través d'IA
La companyia, fundada el 2012 de la mà dels emprenedors ucraïnesos Kirill Bigai, Serge Lukyanov i Dmytro Voloshyn, és un marketplace d'aprenentatge d'idiomes que connecta tutors amb estudiants. Present a 180 països de tot el món, la plataforma reuneix més de 35.000 tutors que ensenyen més de 50 idiomes. Com funciona? La start-up ha presentat un assistent intel·ligent d'ensenyament que permet als tutors crear una varietat de materials didàctics per potenciar les seves lliçons: exercicis, explicacions gramaticals, temes de conversa, etc.
A més, a través de la IA, Preply pot analitzar les dades sobre el rendiment dels estudiants i els seus patrons d'aprenentatge, identificant aquelles àrees en les quals tenen més dificultats. "L'objectiu és desenvolupar itineraris d'aprenentatge personalitzats que abordin les necessitats individuals de cada alumne i els reforcin en aquells aspectes en els quals necessiten millorar, amb materials addicionals com resums", assenyalen des de l'empresa. D'altra banda, gràcies a aquesta informació, Preply pot compartir coneixements amb la comunitat de tutors amb idees per millorar tant les classes com els resultats dels seus alumnes.
Preply per idiomes
En aquest sentit, l'espanyol es posiciona com el segon idioma més demandat pels estudiants de Preply, només per darrere de l'anglès. Respecte a què estudien els habitants d'Espanya, un 60% opta per l'anglès, el mateix percentatge que l'any passat, seguit d'un 19% que estudia espanyol, una xifra que ha augmentat dos punts respecte a l'any passat. En tercer lloc se situa el francès amb un 6%, mentre que l'italià i l'alemany aglutinen un 2% dels estudiants de la plataforma online.
L'empresa compta amb uns 500 empleats de 60 nacionalitats diferents i en els últims tres anys ha multiplicat per deu els seus ingressos.