Deleito accelera a Catalunya. El projecte empresarial del concursant de MasterChef 8 Albert Gras espera acabar l’any amb quatre restaurants i una facturació superior al milió d’euros. Després d’obrir un primer establiment a finals de l’any passat a Barcelona, durant el mes de març la companyia preveu instal·lar-se a l’Hospitalet de Llobregat. El primer negoci està ubicat al carrer Sagués de la capital catalana i compta amb 200 metres quadrats de superfície i capacitat per a una quarantena de persones. El segon local, en canvi, estarà centrat en delivery

"Preveiem que el lliurament a domicili representi un 70% de la nostra facturació i sabem que per això els riders són fonamentals. Hem après dels errors del sector i oferirem a aquest col·lectiu les millors condicions de feina possibles perquè a Deleito se sentin com a casa", ha afirmat Alberto Gras. En aquest sentit, des de la firma han apuntat que "la zona de restaurant està totalment digitalitzada perquè els clients no facin cues i paguin a través del mòbil amb la plataforma Square". 

Les hamburgueses de Deleito són conegudes pel seu pa de brioix dolç i la carta inclou un plat d’ànec Pequín amb noodles, una galta cuita durant sis hores, la clàssica cheeseburger, una contracuixa de pollastre cruixent o una Heura Supreme 100% vegana i el best-seller, la burgerfoie, amb salsa de foie i patates palla. Respecte a les postres, el restaurant ofereix cheesecake d'Oreo, applepie (cruixent farcit de poma rostida), o brownie de xocolata.

Aposta pel 'delivery'

La companyia va néixer de la mà d’Alberto Gras i Rai Recorder l’any 2021 amb la idea “d’entrar al terreny del nou fast-food i diferenciar-nos del saturat mercat de l'hamburguesa americana”, han apuntat des de la start-up. Durant el camí s’hi va sumar Gerard Moreno com a soci del negoci i director d’operacions.

"Amb Square gestionem totes les comandes al restaurant o en línia, processem tota mena de pagaments, visualitzem totes les comandes a la cuina evitant errors, i accedim a analítiques detallades sobre vendes i beneficis, per la qual cosa podem prendre decisions empresarials basades en dades. A l'hora d'obrir un restaurant és fonamental tenir un sistema integrat de gestió i un altre de pagaments, i amb Square els tenim tots dos en un. Això no t'ho dona un banc tradicional", ha assenyalat Gerard Moreno.

Deleito

Trenta treballadors

Des dels inicis, la start-up ha tancat una ronda de finançament per valor de 360.000 euros i ha muntat pop-up a La Santa Market (Costa Brava), la Cerdanya Music Festival de Llívia i, a més, també ha servit com a càtering oficial als Premis Ondas i els Premis Gaudí.

Per a aquest 2023, l’objectiu de Deleito és "créixer el més ràpid possible, amb dos locals més per a final d'any, però sempre buscant la rendibilitat en cada restaurant. El nostre model busca el creixement amb cap, però guanyant en escalabilitat gràcies al poder de la marca i les eines digitals", ha conclòs Rai Recoder. A més, calculen acabar l'any amb una trentena de treballadors.