Rever és una start-up que va néixer fa pocs mesos amb l’objectiu de simplificar i agilitzar els processos de devolucions. De la mà d’Oriol Hernández i Màrius Montmany, l’empresa emergent va estar seleccionada per entrar al programa d’acceleració Y Combinator de Silicon Valley. De fet, es tracta de l'única firma espanyola d’entre les més de 40.000 sol·licitants que ha aconseguit la fita aquest 2022. Nascuda per revolucionar el futur de l'ecommerce, Rever s’ha posicionat com una de les companyies emergents més rellevants del mercat.
Els emprenedors comenten en una entrevista a ON ECONOMIA que “no existia res semblant", i que es van adonar que calia crear un negoci d’aquestes característiques perquè “en l’espai postvenda, cap part de la cadena anava bé”. El feedback? “No podria haver anat millor, estem molt sorpresos perquè no ens esperàvem aquesta rebuda i, a més, a Espanya no tenim competidors”.
De fet, els tres principals inversors de Rever són el fons internacional GFC (primers inversors a Facebook, Revolut o Zalando), un fons del Regne Unit especialitzat en inversions tecnològiques i el fundador de Glovo, Òscar Pierre. “Vam tancar la primera ronda de finançament, valorada en 1 milió d'euros, a finals del 2021, quan encara no havia sortit al mercat”. Amb aquesta injecció de capital la start-up vol construir el producte, crear una plataforma integral, formar un equip amb talent i obrir mercats. "Al final, el que volem és ser líders en la logística inversa”, resumeixen ambdós. Actualment, la start-up està present en cinc països, tot i que han transaccionat en altres mercats fora d’Europa.
Expansió internacional
Com funciona? Rever és un B2B --business to business-- i vol que les devolucions online siguin ràpides i àgils. Entre les seves funcionalitats hi ha l'eina que permet retornar les compres en dos clics i rebre un reemborsament en dos segons. Segons un estudi intern de la companyia, en l'últim any la taxa de devolucions ha arribat al 30% en alguns mercats, això comporta devolucions per valors superiors als 500.000 milions de dòlars. “Vam decidir crear el negoci justament per això, per oferir un producte integral als ecommerce que va molt més enllà dels reemborsaments, integrant la logística, software de gestió, millorant l’experiència d’usuari i oferint diverses opcions de compensació com canvis o codis promocionals”, indiquen els emprenedors.
La firma compta amb les verticals de moda (roba i sabateria), esports i electrònica i en un segon terme el sector dels mobles. Les previsions de l’empresa impliquen multiplicar per cinc la xifra de clients i tancar una segona ronda d’inversió a principis de l’any vinent. “El projecte és molt ambiciós, volem dominar l’espai de postvenda en l'àmbit global i anem pel bon camí”. Tot i que encara no han avançat la xifra, Hernández i Montmany han assegurat que els inversors de l’anterior ronda seguiran en aquesta segona injecció de capital.
Ecosistema de start-ups
Sobre l’equip i el talent, des de la start-up asseguren que Barcelona compta amb un ecosistema potent i amb atracció de talent i afegeixen que la finalitat és “convertir Barcelona en el Silicon Valley d’Europa”. I com creuen que s’ha de fer? Amb referents i ambició. “Estem ben posicionats, però en aquesta carrera no hi ha dreceres, tot comporta el seu temps i a poc a poc ho aconseguirem”. L'empresa compta amb 23 treballadors i pretén acabar l'any amb entre 25 i 30. Encara no ha arribat al break even i ara mateix no és la seva prioritat. "Volem seguir creixent i invertint perquè sigui una plataforma sòlida i robusta, més enllà de millorar l'experiència de l'usuari", afirmen Hernández i Montmany.
Sobre com veuen l'empresa a llarg termini, ambdós estan d'acord que esperen que la companyia sigui líder en la logística inversa i que els inversors continuïn confiant en el projecte. Un d'ells treballava a Glovo i l'altre a la banca privada. Quedaven els caps de setmana i festius per estudiar el mercat i donar forma al negoci. Una vegada van tenir la prova pilot ja van començar a contactar amb els inversors. "Esperem que segueixin confiant en nosaltres, l'Òscar Pierre ens va conèixer quan jo treballava a la seva empresa, ell dona suport als negocis emergents i amb el nostre hi va confiar cegament", apunten els emprenedors. Sobre el seu pas per Y Combinator, els directius acaben dient que "després de la nostra participació en l'acceleradora hi haurà un abans i un després. Tenir accés als fundadors d'empreses com Airbnb, Stripe, Dropbox o Twitch per optimitzar el model de negoci i l'estratègia ens permetrà créixer de manera més eficient i escalable".