L'assistent personal Luzia ha captat 18 milions d'euros en una ronda liderada pel fons Monashees, especialitzat en tecnologia. En aquesta nova ronda d'inversió també hi han participat Khosla Ventures i Endeavour Catalyst, segons ha explicat en un comunicat la companyia, que a mitjans de l'octubre passat va captar uns altres 9,5 milions d'euros en una ronda liderada per Gasol16 Ventures, firma al capdavant de la qual hi ha l'exjugador de bàsquet Pau Gasol, i també per Khosla Ventures. Luzia, líder als països de parla hispana i portuguesa, està disponible a través de la seva pròpia app, WhatsApp i Telegram.
L'objectiu de l'empresa amb aquesta nova injecció de capital és captar "talent estratègic" i desenvolupar el producte mitjançant noves funcionalitats per "consolidar la seva posició com l'aplicació d'intel·ligència artificial líder a Llatinoamèrica". Segons les dades de la companyia, el nombre d'usuaris globals ha passat de 17 milions l'octubre de 2023 a 40 milions en l'actualitat, amb una participació rellevant en el Brasil, Mèxic, Colòmbia, l'Argentina i Espanya.
Ampliació de plantilla i seu a Barcelona
En aquest context, la companyia està contractant nous perfils d'"alt nivell", principalment enginyers i especialistes de producte, i ha afirmat que es troba en "ple procés d'expansió", per la qual cosa preveu tancar l'any amb una plantilla del voltant de 50 empleats. A més, el seu objectiu és obrir una nova seu a Barcelona, la qual s'afegirà a les actuals oficines a Madrid i Alacant. L'empresa també busca expandir la seva presència a noves regions i integrar funcions "més personalitzades" per satisfer les "necessitats canviants" de la seva base d'usuaris.
Desenvolupament de producte a través de la IA
Álvaro Martínez Higes, CEO de Luzia, ha afirmat després de l'operació que "estem encantats d'haver assegurat aquesta nova ronda de finançament, que ens permetrà continuar desenvolupant el millor producte d'intel·ligència artificial del mercat, al mateix temps que ampliem el nostre equip. Amb aquesta inversió, accelerarem el creixement de la nostra base d'usuaris i establirem les bases per a un negoci sostenible a llarg termini. En ser l'empresa d'intel·ligència artificial més gran per a consumidors a Europa, la nostra app ja millora la vida i l'educació de més de tres milions d'usuaris cada dia".
Per la seva part, Adina Tecklu, Sòcia a Khosla Ventures, ha agregat que "estem encantats de continuar donant suport a Luzia en aquesta nova fase. Des del primer dia, l'equip s'ha enfocat a crear un producte útil i accessible que els seus usuaris adoren; el creixement orgànic i el compromís de la seva base d'usuaris són una prova d'això. A mesura que s'expandeixen ràpidament, estem desitjant veure com Luzia consolida encara més la seva posició com a líder en intel·ligència artificial per al consumidor".