The Beemine Lab prem l'accelerador en el seu cinquè aniversari. La marca de healthcare amb productes naturals de CBD preveu aixecar 3 milions d'euros en una ronda de finançament sèrie A. La companyia té l'objectiu de consolidar el seu negoci a Espanya al llarg d'aquest any i reforçar la seva presència internacional, especialment als Emirats Àrabs, país en el qual acaba d'aterrar. La start-up creada per Telmo Güell i Andrés Espinosa està present a Espanya, França, Portugal i Bèlgica i aquest 2024 vol refermar-se en aquests mercats i potenciar-se al Japó, Costa Rica i l'Equador. Per dur-ho a terme, en un parell de mesos contempla tancar el capital i arribar a acords amb nous socis.
Sobre per quins Emirats Àrabs, els emprenedors asseguren que és un país que està "en auge" i que cada vegada aposta més per aquest tipus de productes. "En l'àmbit de fires i esports estan creixent, era qüestió de temps el nostre aterratge allà perquè és un país de molt potencial", afirmen Güell i Espinosa, que agreguen que "hem trobat un bon soci allà, és una distribuïdora que coneix molt bé el mercat i que distribuirà els nostres productes a totes les farmàcies. Després de molts rebutjos hem aconseguit comercialitzar al golf Pèrsic i som la primera empresa espanyola de CBD en fer-ho".
Nous productes i aliança amb Iniesta
Més enllà de l'expansió internacional, en el full de ruta de la start-up també hi ha el llançament de nous articles. Actualment, compten amb 22 referències i abans de tancar l'exercici auguren treure un repel·lent per al sol i complements alimentaris, ambdós fets a base de CBD i 100% naturals. "Jugarem amb nous principis actius i sempre apostant pels efectes terapèutics i beneficiosos per a l'organisme", argumenten. Per fer-ho, The Beemine Lab s'ha associat amb Andrés Iniesta per "desestigmatitzar l'ús del CBD entre els esportistes professionals". Amb aquesta aliança, la marca espera superar els perjudicis i promoure l'ús responsable del CBD.
La planta del cànnabis compta amb més d'un centenar de químics anomenats cannabinoides i els dos més populars són el CBD i el THC. El primer no compta amb efectes psicotròpics ni psicoactius i està present a la flor. Aquest compost natural s'obté del cànem i té efectes terapèutics beneficiosos per a l'organisme. El THC, per la seva part, és la principal substància psicoactiva de la marihuana, el concepte que altera la consciència. "Durant la meva carrera sempre he buscat els millors productes per optimitzar la recuperació muscular i aconseguir un benestar general i ara he descobert les propietats del CBD per aconseguir aquests objectius. Per això, poder associar-me amb TBL em fa sentir segur i entregat amb ells. Compartim la visió de millorar la vida de les persones a través de productes que marquen la diferència i aconsegueixin desestigmatitzar tant l'ús del CBD com els seus beneficis", va explicar l'esportista d'elit després de tancar l'acord.
"La col·laboració amb Andrés Iniesta representa una fita significativa per a The Beemine Lab, fusionant l'excel·lència esportiva amb la nostra missió d'oferir solucions innovadores per a la salut física i mental. La confiança i prestigi que Iniesta aporta enforteixen la nostra dedicació a crear productes de qualitat, desestigmatitzant el CBD i obrint nous horitzons cap a una vida més saludable," defensen Güell i Espinosa. Més enllà d'Andrés Iniesta, la companyia ha tancat acords amb uns altres dos esportistes d'elit en el marc dels Jocs Olímpics de París 2024.
Segell B Corp
A començaments d'any, The Beemine Lab es va convertir en la primera biotech espanyola en obtenir el certificat B Corp, un moviment impulsat per l'organització sense ànim de lucre B Lab, que atorga a les empreses després d'un examen d'almenys 4.000 preguntes. Les proves són avaluades posteriorment, i per obtenir el segell, la puntuació ha de superar els 80 punts. Només el 4% dels negocis que sol·liciten aquest certificat aconsegueixen complir tots els requisits en l'àmbit econòmic, social, ambiental i en els àmbits de transparència i responsabilitat. Una vegada superat el primer examen, la companyia ha de firmar un acord i complir els objectius de responsabilitat i transparència acordats.
Andrés Espinosa, després de rebre el certificat, va apuntar que "a The Beemine Lab compartim una visió poderosa i senzilla amb B Lab, així com amb altres destacades empreses del nostre país com Danone, ISDIN o Camper, a les quals ens unim per contribuir en la transformació cap a un nou paradigma econòmic. Des dels nostres inicis estem fermament compromesos en àrees tan fonamentals com la sostenibilitat i la responsabilitat social. És per això que any rere any apostem per la producció i millora dels nostres productes de cura de la pell mitjançant pràctiques socialment i mediambientalment responsables i la innovació, combinant biotecnologia amb CBD, l'apicultura i diversos principis actius".
Amb una inversió de 40.000 euros, el negoci va arrencar amb productes derivats de la mel i del cànnabis per a un ús alimentari, però més tard van apostar per la cosmètica natural. El tiquet mitjà s'acosta als 50 euros i els productes estrella són els de recuperació. La seva comercialització va començar al canal en línia i ara també venen a través de les farmàcies.
A llarg termini, la start-up vol continuar obrint a nous mercats i reforçar la seva presència a les farmàcies. "Volem crear una xarxa sòlida i aprofitar les oportunitats estrangeres tant a Europa com a Àsia i Amèrica". Pel que fa a la facturació, el 2023 van superar els 2 milions i per a aquest any volen arribar als 3 milions d'euros. The Beemine Lab va assolir el break even l'any passat i fins al moment ha tancat tres rondes de finançament. Respecte als treballadors, el negoci compta amb 24 empleats i preveuen ampliar personal abans d'acabar l'any.