Tropicfeel accelera a Barcelona. L'empresa d'equipament per a viatgers responsables ha obert la seva segona botiga física a la capital catalana. En aquest cas, la firma creada per Albert Espinosa ha apujat la persiana d'un local al centre comercial l'Illa Diagonal, posant en marxa així la seva expansió omnicanal i suma dues botigues físiques a la seva ciutat natal. El primer establiment de la marca es va obrir a finals del 2022 al carrer de la Portaferrissa de Barcelona. Primer com a botiga efímera, però que s'ha convertit en permanent.
La nova botiga de Tropicfeel comptarà amb quatre empleats, arribant als 50 a tota la companyia. En aquesta, la firma oferirà la gran majoria dels seus productes, posant el focus en sabatilles, motxilles i equipatge de mà amb els seus accessoris.
Alberto Espinós, CEO i fundador de la companyia, ha assenyalat després de l'obertura que "ens fa molta il·lusió poder anunciar la nostra segona tenda física a Barcelona, ubicada a l'Illa Diagonal, el que marca un pas significatiu en el nostre creixement i expansió. Des de la nostra primera botiga el 2022, hem sentit un fort suport i estem encantats de poder fer un altre pas més. Aquesta nova ubicació no només ens brinda més espai per a les nostres noves col·leccions, sinó que, a més, ofereix un lloc on poder connectar de manera real amb tots els viatgers del món".
27 milions de facturació
La marca va tancar l'any 2023 amb una facturació de 27 milions d'euros, davant els 22 milions de l'any anterior. La companyia es va posicionar l'any passat en punts "clau" com els Estats Units, país que es va convertir en el seu principal mercat, ja que va suposar més del 20% de la seva facturació total, seguit per Alemanya, el Regne Unit i Espanya. La marca, que opera a 65 països en l'àmbit mundial, va vendre més de 351.000 productes el 2023. Per categories, el 47% va provenir de les vendes de calçat, un 43% de motxilles i accessoris, i el 10% restant de la venda de roba.
"El 2023 va ser un gran any per a la companyia. Vam aconseguir uns ingressos recurrents estables i la nostra presència i penetració als mercats internacionals cada vegada és més sòlida", va comentar Espinós després de la presentació dels resultats, que va agregar que "la tecnologia és i serà una de les claus del bon funcionament de la firma".
Aposta per la venda física
Per a aquest 2024, l'empresa preveu un creixement de doble dígit en la seva facturació, així com un increment respecte a plantilla. Entre els seus plans de creixement hi ha passar de la cinquantena d'empleats als més 70 a finals d'any. D'altra banda, Tropicfeel continuarà apostant per la innovació en els seus productes. Respecte al retail, després d'obrir aquest segon punt a la capital catalana i inaugurar el seu pop-up a Londres, des de Tropicfeel auguren obrir noves botigues físiques a Espanya aquest any i set locals més el 2025.
Sobre la sostenibilitat, un altre dels distintius del negoci, la marca va estalviar més de 310.000 quilos de CO₂ i 377.844 de H20. A més, tots els seus productes estan fets amb materials reciclats i 100% vegans. Així mateix, la seva cadena de subministrament també compta amb un acord d'associació i codi de conducta que inclou clàusules socials i mediambientals i recentment va ser reconeguda amb el segell B Corp.