Tropicfeel trepitja l'accelerador. La marca d'equipament ha aixecat cinc milions d'euros en una ronda de finançament sèrie A liderat per Fondo Bolsa Social. A la injecció de capital també HI han participat alguns dels socis actuals de la firma com Ona Capital.
Després de l'operació, el fundador i CEO de la start-up, Albert Espinós, ha assenyalat que "estem molt satisfets amb el tancament d'aquesta operació, ja que ens aportarà el múscul financer necessari per diversificar els nostres canals de venda i potenciar la nostra omnicanalitat" Des de l'empresa catalana s'han proposat "mantenir l'enorme ritme de creixement actual", que se situa per sobre del 50%. En aquest sentit, Espinós ha afegit que "a Tropicfeel encarem de la millor manera un any de grans desafiaments en què es preveu la recuperació total de la normalitat al sector dels viatges".
Per la seva part, Maria Echávarri, partner de Fondo Bolsa Social, ha manifestat que "la participació en aquesta operació és per a nosaltres una gran notícia, ja que considerem que Tropicfeel és una companyia totalment alineada amb els valors de responsabilitat social i mediambiental que volem promoure amb les nostres inversions. Creiem que la companyia ha fet una gran feina fins ara i volem aportar el nostre gra de sorra per aconseguir tots i cada un dels objectius que se'ns han plantejat en el pla de negoci per als pròxims mesos i anys, com són el seu ambiciós pla de creixement i expansió".
Aposta per la internacionalització
La finalitat de la companyia és destinar els diners recaptats per consolidar-se als mercats en els quals ja està present com els Estats Units, Regne Unit, Alemanya i Espanya i créixer en aquells en els quals la companyia encara té "potencial de creixement". Espinós, a més, ha indicat que una altra de les prioritats del negoci és potenciar l'omnicanalidad en les seves vendes. "Volem assolir un equilibri més gran entre els nostres diferents canals de venda. Per a això ens hem fixat uns objectius que contribueixin a aconseguir aquest mix i impulsin la visibilitat i les vendes dels nostres productes més enllà del nostre propi e-commerce, que en l'actualitat ocupa un 96% del nostre negoci."
El 2022 l'empresa va tancar amb una facturació de 22 milions d'euros, el que suposa un creixement de més de 80% respecte a l'exercici anterior. Tropicfeel és un negoci fundat l'any 2018 amb l'objectiu de cobrir les necessitats de moda i accessoris per als viatgers. Amb aquesta idea al cap, l'emprenedor barceloní Alberto Espinós va llançar unes sabatilles dissenyades només per als viatgers, que va decidir vendre a través de la plataforma de finançament col·lectiu Kickstarter. En menys de dos mesos la firma va vendre 35.000 parells de sabatilles, una xifra que ni ell mateix no es va arribar a creure fins al cap d'unes setmanes.
Espinós havia treballat anteriorment a Crowdcube, una plataforma de finançament col·lectiva que ha invertit en més de 1.000 operacions per valor de 1.000 milions d'euros, i arran de la seva experiència va apostar per obrir les portes a inversors perquè donessin suport a la seva empresa. Tropicfeel va aconseguir recaptar més de 2,1 milions d'euros en 50 dies a través de Kickstarter, una altra plataforma de finançament col·lectiu per a projectes creatius. Amb el capital recaptat, la start-up va decidir fer un all in en l'expansió. Respecte al canal retail, Tropicfeel es va estrenar el novembre de l'any passat, obrint la seva primera pop-up al carrer Portaferrisa de Barcelona.