"Em fa por invertir, no vull perdre els meus diners i això és cosa de gent gran". De la negativitat i el desconeixement dels joves davant del món de la inversió i les finances, l'emprenedora Sabrina Guzmán hi va veure una oportunitat de negoci. Després del confinament pel coronavirus i amb la idea des de feia temps al cap, a finals de 2020 Guzmán i un altre soci André Caçador van decidir engegar Vesto, una plataforma que ensenya a invertir els més joves i a aprendre dels altres usuaris.

Els tres emprenedors, amb experiència prèvia al sector de la banca i les fintech, van veure una ocasió al mercat en el qual el component social era "essencial" per encaixar amb la generació Y / Z (persones que han nascut entre 1981 i 1996 i entre 1997 i 2012). El llenguatge que utilitzen és proper i adaptat a la comunitat i els usuaris poden dur a terme inversions de tota mena sense tenir grans coneixements sobre el mercat. De fet, és la mateixa aplicació que els proporciona informació senzilla i útil perquè els joves gestionin les seves finances sense córrer riscos "innecessaris". A través de Vesto, les persones interactuen entre elles, intercanvien dubtes, inquietuds i opinions i s'ajuden. "El protagonisme a Vesto no som nosaltres, és la comunitat que hem generat i a Espanya no hi ha cap altra plataforma que treballi així, som pioners", aclareix Guzmán en una entrevista per a ON ECONOMIA.

En aquest sentit, la CEO de la companyia argumenta que, "per exemple, actualment, un jove que té una mitjana de 6.000 euros d'estalvi en efectiu està perdent uns 120 euros a l'any a causa de la inflació, sense saber on dipositar aquests diners per no perdre'ls i fer-los créixer" i recalca que els millennials i generació Z "desconeixen quines opcions tenen i invertir pel seu compte requereix un aprenentatge realment difícil", critica.

Inversió a partir de 5 euros

La fintech espanyola, que va sortir al mercat a mitjans del 2022, ajuda les persones a fer créixer els seus diners mentre comparteixen i aprenen amb els altres. Per què va enfocada als més joves? Vam decidir aquest públic objectiu tan específic perquè "prefereixen deixar els seus estalvis en un dipòsit bancari i passen d'invertir", assegura Sabrina Guzmán, cofundadora de la start-up. La directiva afirma que la plataforma orienta els usuaris per prendre millors decisions i recorda que els clients poden invertir a partir de cinc euros.

"El nostre públic objectiu no és gent inversora, no són usuaris experts en la matèria, sinó que són persones que volen provar, no invertir 500 euros de cop, així que vam entendre que començar amb cinc euros era la millor opció," assenyala. En aquest sentit, apunta que també ofereixen vídeos informatius de curta durada a través dels quals es pot invertir pas a pas. "Són cinc euros, després veuen que els va bé i aposten per alguna cosa més. Van aprenent a poc a poc i són ells mateixos els que van gestionant el seu capital".

Objectius de l'empresa

No us plantegeu fer el salt a l'estranger? "Actualment, comptem amb més de 7.000 usuaris registrats, preveiem tancar l'any amb més de 10.000 i refermar-nos a Espanya. La nostra intenció és entrar a Llatinoamèrica a partir de 2024 i fer-ho a Mèxic", explica l'emprenedora, que afegeix que Colòmbia seria la següent destinació, encara que Argentina també ho tenen en el focus. "Vesto neix de la necessitat de democratitzar les inversions i vam veure que a Espanya i Llatinoamèrica coixejàvem, així que el nostre nínxol de mercat són els països de llengua hispana", indica. L'agost de 2022, va ser una de les 20 aplicacions més descarregades a Espanya i l'objectiu és continuar retallant distàncies amb la resta de plataformes.

Paral·lelament, una altra de les finalitats per a aquest 2023 és multiplicar per quatre el nombre d'inversors. "Busquem impulsar el nostre creixement amb altres productes i serveis i expandir-nos en un mercat potencial de 240 milions de persones a Espanya i Llatinoamèrica", confia la directiva.

A començaments d'any, la start-up va anunciar la seva primera ronda pública d'inversió a través de Crowdcube (plataforma de finançament col·lectiu d'inversió britànica) per buscar capital i continuar creixent. "Vesto ha tingut una tracció molt bona i ràpida en pocs mesos. Creiem que ara és un bon moment perquè els nostres usuaris i altres persones que coneixen Vesto puguin no només invertir en l'app, sinó també formar part d'ella com a inversors de l'empresa", comenta la CEO.

La firma emergent compta amb un equip compost per 18 persones entre desenvolupadors, producte, màrqueting i empresa, pràcticament tots amb experiència prèvia en altres start-ups.