La plataforma online de viatges de negocis BizAway ha tancat una ronda de finançament de 35 milions d'euros amb el fons Mayfair, un inversor especialitzat en tecnologia i consum. Amb aquests recursos, BizAway vol accelerar el seu creixement a Itàlia i Espanya, els seus principals mercats, i potenciar l'ús de la intel·ligència artificial (IA) i les dades per millorar els productes i serveis. Mayfair s'uneix a l'accionariat de BizAway, del qual forma parteix el fons institucional Mundi Ventures, fons madrileny especialitzat en insurtech i empreses de base tecnològica.

Els responsables de BizAway, Luca Carlucci i Flavio del Bianco, veuen oportunitats en una tecnologia que proporciona automatització i rapidesa en la reserva de viatges. La IA permet millorar la planificació a l'hora de reservar els viatges, ja que proporciona itineraris basats a les preferències dels viatgers, a més d'analitzar les necessitats que requereix a partir de les seves recerques, preferències i algoritmes. A més, els chatbots o assistents virtuals creen experiències conversacionals on el robot aporta solucions a l'usuari. Tanmateix, i encara que es preveu un auge d'aquesta metodologia, el cert és que des de BizAway asseguren que el contacte humà sempre ha de ser present per oferir una solució adaptada a les necessitats de cada usuari. 

La companyia, creada el 2015, també buscarà oportunitats de negoci a través de les adquisicions i fusions, després de la incorporació de la divisió de viatges de negocis de Next Generation Travel, l'abril de 2023. El grup centrarà el seu creixement a Europa i l'Orient Mitjà.

"Mentre que el sector de viatges de consum ha vist una innovació significativa per millorar l'experiència del client, els viatges corporatius encara estan endarrerits, i estem emocionats d'associar-nos amb BizAway a la seva missió de transformar aquest sector tan competitiu", ha reconegut Yusuf Hoballah, soci de Mayfair Equity Partners.

BizAway combina una plataforma innovadora de programari de gestió de viatges intuïtiva amb un servei al client intern multilingüe disponible 24/7. La companyia també ofereix una plataforma de programari de marca blanca per a clients empresarials. Actualment, BizAway compta amb més de 220 empleats, amb un creixement del 171% en el volum de reserves l'últim any, i vuit seus en total: tres a Itàlia (Spilimbergo, Milà i Pàdua), dos a Espanya (Barcelona i Vigo), dos a Albània (Shkodra i Tirana) i una en els EAU (Dubai). La companyia espera assolir els 100 milions d'euros en facturació, després d'apropar-se als 90 milions el 2023.

Des de la seva creació, s'han realitzat més d'1.500.000 reserves amb un estalvi de més de 15 milions d'euros per a les més de 1.600 empreses clientes (Menarini, European Cricket, BDO, Vortice, Venchi, Satispay, Perrigo, WeRoad, EJU, Talent Garden, Sielte, Feltrinelli, Metges sense Fronteres i moltes d'altres).

Sobre l'evolució del sector, Luca Carlucci argumentava recentment que els efectes de la inflació en els últims anys, la digitalització i la sostenibilitat han afectat directament al sector dels viatges de negocis. Per això, previsiblement, la recuperació estimada i l'augment dels nivells de despesa en viatges de negocis de 2019 no s'assoliran fins a 2026, la qual cosa significa que ens trobem actualment mig camí de la recuperació d'aquest sector.