De presentar-se a un concurs televisiu a facturar 20 milions d'euros. Vicio, la marca de delivery d'hamburgueses creada pel manresà Aleix Puig i l'inversor Oriol de Pablo, tancarà l'any amb unes vendes de 20 milions d'euros. Aquesta xifra suposa quintuplicar la seva facturació respecte a la de l'exercici anterior. De fet, l'increment de les vendes del negoci ve impulsat per la bona acollida del repartiment a domicili a la capital. Així, la seva facturació a Madrid ja suposa el 47% del total de Vicio. "El creixement a Barcelona i, sobretot, l'acollida que hem tingut a Madrid, ens converteix en una de les marques del món del delivery de més creixement a Espanya", ha celebrat Puig, que ha recordat que "hem superat les expectatives que teníem posades en el full de ruta d'aquest any".
Injecció de capital
En aquest sentit, l'empresa ha anunciat l'obertura d'una ronda de finançament per disparar el seu creixement en els anys vinents. "Vicio ha mostrat un rendiment excel·lent i ens trobem ara en un punt clau per a la vida de la companyia. És moment de pujar la temperatura i precisament per això que volem apostar per expandir la companyia, sumar top performers, potenciar més tota la vertical tech i aprofundir en el màrqueting i reconeixement de marca. Per poder fer-ho com nosaltres volem, necessitem comptar amb un múscul financer que ens permeti assolir els nostres objectius", ha explicat Puig.
L'objectiu de Vicio és aconseguir una injecció de capital d'entre 20 i 25 milions d'euros en el segon trimestre de 2023, enfortir la seva presència en ciutats on ja és present i obrir en nous punts del país, amb un total de 17 restaurants. "Invertirem els diners en les obertures de les cuines, realitzarem campanyes de màrqueting i contractarem personal. Si per cada establiment necessitem entre 20 i 25 persones, calculem que fitxarem 450 persones més l'any que ve, fins a obtenir una plantilla total de 700 empleats", detalla Puig, que afegeix que ja estan parlant amb inversors per tancar l'ampliació de capital.
Aposta pels restaurants
L'empresa va aterrar a Madrid a començaments d'any a través del delivery i té previst apujar la persiana del seu primer local al carrer Carreteras. L'espai comptarà amb una superfície de més de 550 metres quadrats i podrà donar servei a 1.000 clients per dia. "Som una marca tecnològica que viu de la venda d'hamburgueses i estem decidits a continuar apostant pel repartiment a domicili, però aquest mateix anirà acompanyat de grans restaurants a les capitals on la marca brillarà en tots els seus aspectes", segons Puig. A més, al llarg d'aquest any la marca també ha obert un negoci a Sabadell.
Aleix Puig va guanyar la setena edició de Masterchef i tenia clar en acabar el concurs que volia fer una mica "en gran". Nascut en Manresa fa 29 anys, durant la pandèmia va pensar a fer un negoci de delivery. Va arrencar amb les tapes a domicili, però no va funcionar. Més tard va provar sort amb les hamburgueses i a finals de 2020 va llançar Vicio de la mà d'Oriol de Pablo, el seu soci.