Wallapop, la plataforma de venda d'articles reutilitzats, preveu superar aquest any els 100 milions d'euros de facturació, la qual cosa suposa un 38,8% més que el passat exercici, en un any que coincideix amb la celebració del seu desè aniversari. En concret, l'aplicació, que està valorada actualment en 771 milions d'euros, s'ha convertit en una companyia consolidada, la facturació de la qual ha augmentat un 260% de 2019 a 2022, quan va registrar unes vendes de 72 milions d'euros.
"Considerant el nostre ritme de creixement, preveiem tancar el 2023 amb una facturació superior als 100 milions d'euros. Aquesta xifra reflecteix la consolidació de les nostres vies de monetització i consolidació de la companyia, que continua complint les perspectives marcades des del seu naixement fa 10 anys," ha assegurat el conseller delegat de Wallapop, Rob Cassedy, en una entrevista a Europa Press.
La plataforma treballa per continuar fent créixer el negoci, per a la qual cosa a començaments d'any va captar 81 milions en una ronda de finançament de Sèrie G que enfocaran per a la consolidació internacional de Wallapop. "Volem augmentar el nostre impacte al Sud d'Europa perquè cada vegada més persones participin en un model de consum més humà i conscient. Aspirem a replicar l'èxit que la plataforma ha tingut a Espanya a Itàlia i Portugal", ha reconegut.
I és que Espanya, a més de ser el mercat d'origen de la plataforma, és per a la companyia un "mercat madur quant a la implantació de la reutilització de productes i l'economia circular". "Espanya té un pes important, encara que els nostres mercats emergents (Portugal i Itàlia) estan creixent a ritme constant", ha explicat.
Respecte a la possibilitat d'obrir nous mercats internacionals, Cassedy ha reconegut que estan focalitzats en consolidar l'aplicació a Itàlia i Portugal. "No obstant això, la nostra ambició és crear un inventari de productes reutilitzats per a tot Europa, que pugui ampliar-se en el futur i permeti a la gent participar en un model de consum més sostenible", ha reconegut Europa Press.
L'aplicació considera que s'ha convertit en un important motor de canvi per a la societat del sud d'Europa, popularitzant la reutilització de productes com a alternativa de compra i afavorint així un consum més conscient i sostenible, que dona suport a l'economia circular.
"Som molt feliços de complir anys amb un balanç tan positiu, i això només ens dona més forces per continuar treballant en fomentar un estil de vida més responsable de què pugui participar tothom. Estem vivint una nova revolució: les persones estan començant a plantejar-se comprar reutilitzat davant de qualsevol ocasió, i no només en moments determinats o per a productes concrets", ha assegurat.
Pioners en l'aposta per l'economia circular i la sostenibilitat, així importants grups i marques internacionals com Inditex, H&M o MediaMarkt estan apostant ja per la segona mà i la reutilització de productes, una cosa que per a Cassidy és "positiu".
"Ens sembla molt interessant i positiu que cada vegada més persones, empreses i institucions s'afegeixin a aquest moviment que, com a marca, hem impulsat durant l'última dècada. La reutilització resol molt bé un dels desafiaments que presenta la sostenibilitat -el preu-, amb un clar impacte, aprofitar el que ja està fet, perquè no sigui necessari fabricar-ne tant, o tan ràpid. Els que més participem en aquest model, major serà l'impacte en la societat", ha subratllat.
Wallapop va néixer el 2013 a Barcelona per tal de connectar persones que volguessin vendre tot allò que ja no utilitzaven a través del seu mòbil. Des d'aleshores, la seva comunitat ha donat una segona oportunitat a més de 640 milions de productes que, en comparació amb la població espanyola, suposaria una mitjana de més de 16 anuncis publicats per adult. En termes de mida, el seu primer any la plataforma ja era usada per més de 170.000 persones, xifra que s'ha multiplicat per 100 en l'actualitat, fins a superar els 17 milions. Així, la companyia creix a un ritme constant, amb més de 100 milions de nous anuncis anuals.
En l'actualitat, la plataforma també és un motor d'ocupació, ja que compta amb més de 350 persones de 30 nacionalitats diferents que treballen per introduir millores en el funcionament de l'app que equiparin el mercat de productes reutilitzats al mercat de nova producció, lluny dels 13 empleats que van començar el 2013.
10 anys de la venda de la primera cafetera
D'aquesta forma, Wallapop celebra el seu desè aniversari en un moment d'auge dels productes reutilitzats. Segons dades de l'estudi La Red del Cambio, el 2022, sis de cada 10 espanyols pensava comprar més articles reutilitzats que nous en els tres anys vinents. Una cafetera va ser la primera venda d'un producte reutilitzat el 2013 a través de l'app, mentre que a través de Wallapop Envíos el primer va ser un flamenc inflable. En aquests 10 anys, el producte més car comprat a través de Wallapop Envíos va ser una taula de realització per valor de 2.591 euros, encara que els que lideren el top de vendes cada any són els Samsung Galaxy.
Mentre que l'usuari amb més compres a la plataforma resideix a Andalusia i té al voltant de 4.000 valoracions per les seves compres, mentre que les comunitats autònomes amb més transaccions són Comunitat de Madrid, Catalunya i Andalusia. Les dades de l'app mostren que el dia preferit per comprar i vendre reutilitzat és dilluns, sent gener el mes preferit, coincidint just després de les festivitats nadalenques, mentre que el període amb més transaccions de Wallapop Envíos correspon amb la tornada a les escoles, de finals d'agost a inicis de setembre.