Guanyar diners caminant i engrossir el teu patrimoni a base de clic ja és una realitat. Demanar menjar, comprar un vol o fer la compra en pocs segons i a través d'una pantalla és el pa de cada dia per a molta gent, especialment el públic més jove. Amb la idea constant de la immediatesa i amb l'objectiu de motivar a la gent, just abans de l'esclat de la pandèmia tres emprenedors van decidir fer una cosa semblant, però per potenciar que la gent caminés. Amb la finalitat d'evitar el sedentarisme, estimular l'atracció social i motivar als usuaris, els enginyers Yves Benchimol, Tanguy de La Villegeorges i Nicolas Hardy van crear WeWard, una plataforma que finança als caminadors. "Vam veure que la gent cada vegada tenia hàbits menys saludables i vam decidir apostar per les bones pràctiques a través d'una app", comenten els emprenedors a ON ECONOMIA.

Com ho fan? La persona que té ganes de monetitzar els seus passos es descarrega l'app i té la possibilitat d'activar-se les notificacions. Quan acaba el dia, l'usuari intercanvia el que ha caminat per diners a través d'un clic. I com es tradueix? 10.000 passos són 10 wards, que a la plataforma es traduiria en cinc cèntims. Una vegada l'usuari ha acumulat 15 euros, pot bescanviar els punts i, posteriorment, se'ls transferiran els diners al seu compte bancari. "Fins als 15 euros no poden treure els diners perquè d'aquesta manera motivem a l'usuari que continuï amb nosaltres", apunten, i agreguen que si una persona no vol el capital generat, té la possibilitat de donar-lo a una associació, ONG o entitats sense ànim de lucre. "Treballem per exemple amb l'Unicef, Oxfam, associacions locals i busquem entitats en funció del país on estem", indiquen.

10.000 passos són 10 wards

Tanmateix, si la persona no vol ni els diners ni donar-los a una entitat, també tenen convenis amb empreses per obtenir descomptes, el que es coneix com a màrqueting d'afiliació. Mango, H&M o Zalando formen part del seu historial i ofereixen rebaixes per a tots aquells que hagin intercanviat els seus punts. "També volem impulsar la gamificació o la ludificació a l'aplicació perquè la gent jugui dins de WeWard. Comptem amb reptes i nivells per completar. Hem creat una mascota anomenada Wardy, que és un petit panda que et motiva cada dia amb missatges a l'aplicació. Tota l'experiència de l'activitat física ha de convertir-se en un veritable joc i es pot jugar sol o amb amics i familiars", expliquen.

Paral·lelament, la companyia compta amb més de 500 socis repartits per Europa i els Estats Units que utilitzen l'aplicació per mostrar anuncis i generar tràfic. "Dins de WeWard oferim espais publicitaris i, quan una persona intercanvia els passos, també pot veure un vídeo i aconseguir un punt addicional", afegeixen.

10 milions d'usuaris

WeWard disposa de més de 10 milions d'usuaris i està present a vuit països. França, Bèlgica, Espanya, Itàlia, Països Baixos, Regne Unit, Alemanya i els Estats Units, on just acaben d'aterrar. Aquest volum de persones es tradueix en més de 5.300 milions de quilòmetres acumulats. "A Espanya, per exemple, ja hem recompensat amb més de 150.000 euros als nostres usuaris i fa poc més d'un any que hi estem", detallen. De fet, assenyalen que és el segon país amb més descàrregues, per darrere de França. Durant el primer any a Espanya, els usuaris han realitzat més de 67.000.000.000 passos, que equivalen a 43.500.000 quilòmetres recorreguts i han obtingut 37.450.000 wards (la moneda per intercanviar).

I què fa més la gent, es queden els diners o el dona? "Tenim una mica de tot, durant el mes d'octubre el 40% dels caminadors registrats van decidir donar-lo, però això sovint va relacionat amb l'edat. Els clients més joves prefereixen intercanviar-lo per diners, a partir de certa edat aposten per donar-los", afirmen.

Els objectius de la start-up impliquen obrir a altres països i continuar motivant a la gent perquè camini. "Obrim nous mercats amb capital propi, així que tampoc ens precipitem a l'hora de fer-ho. El següent pas és arribar a països com el Canadà i més tard aterrar a Llatinoamèrica". Per no fer-se un embolic, a cada país funcionen amb la seva divisa i el bescanvien en funció de les necessitats de cada zona. "A Espanya col·laborem amb unes entitats que potser en altres llocs no i el mateix fem amb les divises". WeWard compta amb 30 treballadors i, després d'un estudi intern, han confirmat que la gent que es descarrega l'app camina un 25% més del que ho feia abans. "És evident que la gent es descarrega la plataforma pels diners, però més tard veuen tots els beneficis que els aporta caminar. La recompensa mental, local i social és molt alta i estem contents que ho hagin descobert gràcies a nosaltres" acaben.