TIPUS D'INTERÈS
Wayne Griffiths
- ON ECONOMIA
- BARCELONA. Divendres, 22 de març de 2024. 05:30
- Actualitzat: Divendres, 22 de març de 2024. 08:34
- Temps de lectura: 0 minuts
Els resultats de Seat el 2023 irradien optimisme a la filial catalana del grup Volkswagen. L'empresa que presideix Wayne Griffiths, i que agrupa les marques Seat i Cupra, va tancar un any de rècords econòmics, amb uns beneficis mai vistos, de 548 milions d'euros, i uns ingressos de 14.169 milions d'euros. És cert que les unitats venudes (519.000) segueixen per sota de les xifres prepandèmia, però ser capaç de facturar i guanyar més amb menys vendes significa que l'empresa és més rendible.
Alejandra Kindelán
Mentre que part de la banca espanyola, com les antigues caixes d'estalvis i les caixes rurals, ja ha arribat a un acord salarial per als propers anys, les entitats associades a l'AEB, com el Santander, BBVA i el Sabadell, no aconsegueixen pactar el conveni fins al punt que els sindicats han convocat vaga aquest divendres en les esmentades entitats. CCOO, UGT i FINE demanen un conveni a quatre anys però la patronal que presideix Alejandra Kindelán només en vol tres, amb una pujada salarial del 10% en el període.
Óscar Puente
El ministre de Transport està abonat a la polèmica. Óscar Puente ha acusat Ouigo i Iryo de "tirar els preus" i fer perdre "una quantitat de diners tremenda" als espanyols, ja que Renfe és pública. Sorprèn escoltar un ministre expressant-se en aquests termes respecte a la liberalització d'un mercat i l'increment de la competència, que abaixa els preus i permet viatjar a una gran part de la societat. I més quan Renfe està fent el mateix en altres mercats. Potser s'adona ara, el 2024, del que suposa per una empresa tenir un monopoli o, al contrari, haver de competir.