TIPUS D'INTERÈS
Álvaro Pintado
- ON ECONOMIA
- BARCELONA. Dimarts, 23 de gener de 2024. 05:30
- Actualitzat: Dimarts, 23 de gener de 2024. 10:09
- Temps de lectura: 0 minuts
Té només 19 anys i, quan encara estava a batxillerat, va decidir crear una plataforma per descentralitzar la informació, en veure que molt poques empreses, els gegants tecnològics, controlen internet. La seva start-up d'emmagatzemament al núvol, Hello.app, té ja 100.000 usuaris a 170 països i prepara una ronda de finançament de 4 milions. Pintado és ambiciós i té els objectius clars: plantar cara a Google i Amazon i assolir els 1.000 milions de valoració en menys de tres anys.
María Jesús Fernández
La tasca de Funcas i els seus economistes és molt important per palpar el moment que viu l'economia espanyola, fer un diagnòstic de què li resta competitivitat i veure el que ve abans que ens atropelli. María Jesús Fernández alertava diumenge passat, en una entrevista a ON ECONOMIA, a la formació com un dels mals endèmics d'Espanya: "No és pròpia d'un país desenvolupat", assegurava, per l'alt percentatge de població activa sense formació i, alhora, una sobrequalificació d'una altra part de la població. El gap, per tant, és al mig.
Eddie Wilson
El CEO de Ryanair va participar aquest dilluns en una taula rodona amb Maurici Lucena, president d'Aena, i li va demanar "tarifes aeroportuàries competitives" per créixer més a Espanya, on és "una de les principals aerolínies". Quan el seu interlocutor li va dir que havien de pujar, va respondre que llavors, hauria d'apujar els bitllets. Més enllà de la pugna de preus, no es pot estar sempre demanant pagar menys amb amenaces, sobretot quan és una de les empreses líder. I no oblidem que el competitiu ha de ser els destins més que les taxes, i sens dubte que són molt rendibles per a Ryanair; en cas contrari, no seria omnipresent als aeroports espanyols.