Maite Barrera va tancar aquest dimecres el seu mandat al capdavant de Barcelona Global, que en els propers dos anys presidirà Ramon Agenjo, com va avançar ON ECONOMIA. Deixa un balanç positiu, amb propostes sobre l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona–que recull tant facilitar les connexions de llarg radi com la protecció mediambiental–, la falta d'habitatge assequible –han plantejat a administracions i sector privat un pla per construir 25.00 habitatges–, la mobilitat o la fiscalitat de les start-ups.

Antoni Zabalza

Antoni Zabalza

Ercros tancarà una primera meitat d'any molt negativa. El grup químic que presideix Antoni Zabalza preveu perdre fins a dos milions d'euros en el primer semestre, molt lluny dels 16,5 milions que va guanyar en el mateix període de l'any passat, amb l'ebitda caient a la meitat i els ingressos prop d'un 20% per sota dels que va obtenir entre gener i juny del 2023. La química atribueix aquests resultats del primer semestre de l'any a l'impacte negatiu de l'activitat de dos dels seus proveïdors, "que han afectat negativament les produccions i vendes del període".

Carsten Spohr

Carsten Spohr

Els passatgers que vulguin viatjar amb Lufthansa hauran de pagar 72 euros més per bitllet. Així ho va anunciar el grup que dirigeix Carsten Spohr, i la causa és per pagar costos mediambientals, per les diverses taxes que les aerolínies hauran d'abonar pel que contaminen. Ja sabem que les empreses solen reflectir els sobrecostos en el preu del producte, i fins i tot podria aplaudir-se tal sinceritat, però no podem oblidar que aquestes taxes, que no són d'un dia per l'altre, haurien de servir per incentivar les companyies a treballar per a la descarbonització. A aquest pas, l'única contribució que farà Lufthansa a la descarbonització serà per la pèrdua de negoci que tingui a causa de l'encariment dels seus bitllets.