El Mobile World Congress ja ha igualat les xifres prepandèmia. L'esdeveniment que se celebra a la Fira de Barcelona va tancar aquest dijous la seva edició 2025 amb un total de 109.000 visitants, una xifra que iguala el rècord d'assistència que havia marcat el 2019. El MWC s'ha centrat en la intel·ligència artificial i en els avenços en les xarxes d'alta capacitat i ha reunit a més de 2.900 expositors, segons ha indicat la patronal d'operadors GSMA, organitzadora de l'esdeveniment. "Aquest any hem vist amb claredat la velocitat amb la qual la tecnologia està remodelant el món que ens envolta", ha destacat el CEO de la GSMA, John Hoffman.

Blanca Serra

Blanca Serra

El pol tecnològic que s’ha creat a Barcelona, gràcies al MWC, però també a iniciatives com el 22@ i l’ecosistema universitari, genera molt de talent. Una mostra n’és uCloud, una start-up barcelonina que s’ha convertit en un soci estratègic de Google Cloud. Blanca Serra n’és l’artífex. "Buscàvem democratitzar l'accés de les empreses al núvol i a la intel·ligència artificial", va explicar Serra a ON ECONOMIA. Ara, amb la irrupció de la IA, poden oferir als seus clients els últims avenços gràcies a l’aliança amb el gegant tecnològic estatunidenc.

Anthony Capuano

Anthony Capuano

El sindicat CCOO ha denunciat l'Hotel Palace de Madrid per obligar les empleades a portar uniformes que consideren que vulneren el principi d'igualtat i no discriminació per raons de gènere. Entre altres coses, la cadena que dirigeix a nivell mundial Anthony Capuano les obliga a portar exclusivament faldilles o vestit, i a més, "queden exposades a mostrar el seu cos en el desenvolupament de les seves funcions". Sembla mentida que això passi el 2025.