Dissabte 9 de novembre. Aquesta és la data oficial per a l’entrada en servei del nou tram del tramvia per l’avinguda Diagonal de Barcelona, entre la plaça de les Glòries i la de Verdaguer. Després d’un cert ball de dates durant la setmana passada, aquest dilluns Ajuntament i Govern han anunciat conjuntament la data, coincidint amb l’inici de les proves de marxa en blanc pel nou tram, que consisteix a replicar tota l'operativa de funcionament normal, però sense passatge. Aquest dilluns mateix han canviat els recorreguts de les línies T4, T5 i T6 del TramBaix com a prèvia a la inauguració, que tindrà lloc en tres setmanes.

🚋 Així canvien les línies del tramvia amb la vista posada a la inauguració del nou tram per la Diagonal

En una compareixença conjunta de la tinenta d’alcaldia Laia Bonet i el secretari de Mobilitat del Govern, Manel Nadal, tots dos han anunciat la data de posada en servei, afegint, per part de Nadal, que el Govern “vol participar activament” en l’ampliació de la xarxa tramviària, tant pel que fa a la unió del TramBesòs amb el TramBaix per la Diagonal, com quant a altres projectes, com el TramCamp previst al Camp de Tarragona. Per la seva banda, Bonet  ha apuntat que amb la inauguració prevista, “el tramvia entra a la trama de l’Eixample”, cosa que significarà un creixement d’ús de “fins a 24.000 passatgers diaris més”.

 

En paral·lel a l’anunci, aquest dilluns ja s’han pogut veure amb normalitat tramvies entre les places de les Glòries i de Verdaguer efectuant el que tècnicament s’anomena marxa en blanc, que consisteix a replicar tot el funcionament de la xarxa, amb horaris i parades a les estacions, però sense passatgers. Unes proves que serveixen, segons ha apuntat Manuel Valdés, director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), per “ajustar tots els paràmetres” de l’operativa, cosa que inclou una nova fase semafòrica i també acostumar tots els usuaris de la Diagonal a la seva presència. En les primeres proves, per exemple, s’ha comprovat com l'encreuament entre la Diagonal i el carrer Marina pot ser un focus d’accidents pel gran nombre de turistes que creuen els semàfors en vermell.

Objectiu, Francesc Macià

En tot cas, tant Govern com Ajuntament han expressat la seva voluntat de fer arribar el tramvia a la plaça de Francesc Macià en el mínim temps possible, tenint en compte que la intenció és tramitar el projecte a principis del 2025 i que un cop comencin a executar-se les obres, aquestes s’allargaran uns 40 mesos, és a dir, més de tres anys. En aquest sentit, Bonet ha reiterat el posicionament del govern municipal segons el qual cal arribar a un acord de pressupostos per al 2025 amb altres partits per poder tirar endavant l’obra: “No ho desvinculem dels pressupostos, necessitem tenir els recursos”, ha insistit la tinenta d’alcaldia.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!