Ja es pot anar còmodament a l'aeroport de matinada. L'Àrea Metropolitana de Barcelona ha presentat el nou servei d'Aerobús, que connectarà finalment l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona - El Prat i el centre de Barcelona durant les 24 hores del dia, tots els dies de l'any.

D'aquesta manera, el servei ja cobreix la franja horària de la una a les cinc de la matinada, en la qual no hi havia servei però que era "molt demandada pels usuaris", segons l'AMB. Fins ara, per arribar en transport públic a l'aeroport en aquestes hores només es podien fer servir les línies N16, N17 i N18 del bus nocturn metropolità, que continuaran funcionant amb normalitat.

Autobusos ecològics

A l'acte també s'ha presentat la nova flota d'Aerobús, formada per 27 autobusos híbrids i 6 d'elèctrics. Un total de 33 vehicles que renoven el servei actual de la llançadora dins el marc del Pla metropolità de mobilitat urbana 2019-2024. En aquesta línia, l'empresa que gestiona el servei, Monbus, ha contractat una companyia subministradora d'energia 100% renovable i ha format el personal en conducció eficient.

Més enllà d'ecològics, els busos destaquen per la seva connectivitat. Les persones que viatgin amb Aerobús disposaran a partir d'ara de connexió wifi gratuïta durant el trajecte, així com de zones de càrrega pels dispositius mòbils. Alhora, podran consultar informació sobre el servei, els vols i les connexions amb altres mitjans a les pantalles del vehicle.

Noves tarifes i bitllets

Per viatjar en aquests nous autobusos, els usuaris podran comprar bitllets combinats amb altres mitjans de transport metropolità de la ciutat de Barcelona. S'ha creat un bitllet senzill que permetrà enllaçar l'Aerobús amb els serveis de metro i bus. Així mateix, també s'han creat noves tarifes, com una que permet moure's sense límit amb el transport públic de la ciutat durant dos, tres, quatre o cinc dies, segons l'opció seleccionada.

“Malgrat el context actual generat per la covid-19, amb la davallada de mobilitat que aquesta ha ocasionat, el transport públic ha de ser la primera opció. Des de l’AMB, treballem contínuament en reforços i millores del transport públic en general i amb molt d’èmfasi en els serveis de bus. Tot, per fer possible que cada dia se sumin nos usuaris al transport públic”, ha explicat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda.

aerobus renovado amb

La flota renovada d'Aerobús / AMB

“Barcelona està treballant per continuar amb la recuperació econòmica de la ciutat i la millora de la connectivitat amb l’aeroport, amb un servei adaptat a les noves necessitats derivades de la pandèmia és una molt bona notícia” ha explicat el primer tinent d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni.

Durant el dia, també existeix l'opció de la L9 del metro de Barcelona, que connecta la Zona Universitària i les dues terminals de l'aeroport. Així mateix, és possible arribar a l'aeroport amb les línies diürnes de Bus Metropolità 46, L77, L99 i PR1. Del servei nocturn Nitbus, arriben a l'aeroport les línies N16, N17 i N18.

 

Imatge principal: Un autobús de la nova flota d'Aerobus / AMB