L’endemà del festiu de Sant Joan molts usuaris del Metro de Barcelona s’han despertat amb importants canvis. Han començat els talls d’estiu per obres, que de moment afecten dos trams prou significatius, un a l’L5 entre les estacions de Cornellà Centre i Collblanc, i l’altre a l’L2 entre Paral·lel i Sagrada Família, unes intervencions a les quals se sumaran, més endavant, talls de menor durada i afectació de parades a les línies L4 i L10 Nord. Un dels punts neuràlgics de tot aquest desplegament és l’estació de Collblanc, al límit entre Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat, on l’L5 queda tallada en direcció a Cornellà Centre.

 

En aquest dimarts que a efectes pràctics és com un dilluns, això sí, sense escoles, centenars d’usuaris de l’L5 han hagut d’adaptar-se a la nova situació a l’estació de Collblanc. Els viatgers procedents de Vall d’Hebron, a l’altre extrem de la línia es veuen en l’obligació de baixar a l’estació de Collblanc i prendre un autobús llançadora que segueix, en superfície, un trajecte similar al del Metro, però incloent aturades també de l’L1, que transcorre en paral·lel en alguns trams, amb la intenció de derivar usuaris a la línia vermella. El primer dia, és clar, és el moment de descobrir alternatives per fer els itineraris habituals.

Primer dia tall L5 metro cornellà centre i collblanc / Foto: Carlos Baglietto
Foto: Carlos Baglietto
Primer dia tall L5 metro cornellà centre i collblanc / Foto: Carlos Baglietto
Foto: Carlos Baglietto
Primer dia tall L5 metro cornellà centre i collblanc / Foto: Carlos Baglietto
Foto: Carlos Baglietto

Ara bé, tot i el gran desplegament d’informadors i personal del Metro, encarregat de redirigir els usuaris i agilitzar els moviments, no s’han pogut evitar a primera hora del matí les aglomeracions a l’estació de Collblanc, que d’un dia per l’altre s’ha convertit en final de línia, a més de ser un important node de mobilitat amb enllaç a les línies L9 Sud i L10 Sud. A l’andana s’agilitza la baixada de passatgers, que han de sortir a superfície per agafar un bus, estacionat a uns trenta metres de la boca del Metro. Allà l’operativa és a la inversa, intentar agilitzar la pujada als vehicles perquè puguin marxar ràpidament. A quarts de deu del matí, un dels busos s’ha espatllat i puntualment hi ha hagut més aglomeració que la prevista. 

Tall de l’L5, entre Cornellà Centre i Collblanc

El tall més extens és el que afecta l’L5 del Metro (línia blava), que deixa sense servei tot el tram entre Cornellà Centre i Collblanc, és a dir vuit estacions, incloses les de Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases i Ernest Lluch. Tot el tram quedarà sense servei entre el 25 de juny i l’1 de setembre, de manera que l’L5 funcionarà només en el tram entre Collblanc i Vall d’Hebron. Es preveu afectació a uns 72.000 passatgers els dies feiners de juny i juliol i d’uns 66.000 a l’agost, prenent com a referència les validacions del 2023, i la inversió serà de 16 milions d’euros. Les alternatives de transport a l’L5 seran un autobús llançadora que unirà totes les estacions afectades excepte la de Can Vidalet, però amb una novetat respecte a operatius similars, ja que també farà parada en tres estacions de l’L1, Rambla Just Oliveras, Can Serra i Florida, amb la intenció de redirigir els passatgers cap a aquesta línia. El bus llançadora es complementarà amb un segon bus llançadora que farà només el trajecte entre Can Serra i Can Vidalet, ja que aquest barri d’Esplugues, a causa dels seus carrers estrets, no permet l’accés d’autobusos articulats. Al bus llançadora se sumen, com a alternatives, l'L1 del Metro, que fa un recorregut paral·lel, les línies T1 i T2 del TramBaix, els autobusos D20 i H8 i els serveis de Rodalies R1 i R4, amb parada a les estacions de Cornellà i l’Hospitalet.
 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!