Aigües de Barcelona ja ha regularitzat més de 165.300 factures afectades pel Decret 675/2020 de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), fet que suposa gairebé un 50% del total, informa aquest dilluns en un comunicat. Aquesta regularització, que afecta el 20% dels clients de la companyia, "s'està incloent de forma automàtica en les factures emeses des de l'11 de novembre".
La companyia ha posat a disposició dels usuaris un espai digital, accessible des de la seva web, perquè qualsevol ciutadans pugui resoldre els seus dubtes de forma senzilla. De les dades obtingudes després de la lectura física dels comptadors sense telelectura, es desprèn que, de l'import total a regularitzar, un 20% correspon al consum d'aigua i el 80% a impostos com el cànon, IVA o taxa de clavegueram.
Durant el confinament domiciliari, entre març i maig, l'increment mitjà del consum d'aigua en l'àmbit domèstic va ser de l'9,6%, respecte al mateix període del l'any anterior. "Per aquesta raó, en el moment d'emetre la primera factura amb una lectura real, s'han pogut produir salts en els trams derivats d'una acumulació de consum", ha explicat la companyia.
Nou decret
Segons Aigües de Barcelona, la situació va superar el previst pel Reglament de Servei Metropolità del Cicle Integral de l'Aigua, aprovat per l'AMB, "posant-se de manifest que la normativa no estava adaptada per afrontar una pandèmia". I afegeixen: "Prova d'això és el fet que hagués de aprovar-se un nou Decret per l'Àrea d'Ecologia amb data 3 de setembre de 2020 per tal d'adaptar-se a la nova realitat".