Les obres d’estiu a l’L5 Metro de Barcelona, que han comportat el tall de la línia blava entre les estacions de Collblanc i Cornellà Centre des del passat 25 de juny i fins a l’1 de setembre, “avancen al ritme previst”, segons ha anunciat aquest dimecres Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en xarxes socials, on ha inclòs fotografies i un vídeo on es veuen els progressos. Es tracta d’unes feines de renovació integral de la via que comporten la substitució de vies amb balast per placa de formigó, una feina que s’ha anat fent en altres trams de la xarxa de Metro barcelonina.
🚧#MilloresL5 #metrobcn Els treballs es van iniciar el 🗓️25 de juny i suposen la renovació integral de 5⃣quilòmetres de via que ha arribat al final de la seva vida útil al tram entre Cornellà Centre i Collblanc. Amb una inversió de 1⃣6⃣ milions d’euros, la finalització total dels… pic.twitter.com/2R9ytCkh6Q
— TMB (@TMB_Barcelona) July 17, 2024
En concret, l’actuació a la línia blava del Metro ha deixat sense servei tot el tram entre Cornellà Centre i Collblanc, és a dir vuit estacions, incloses les de Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases i Ernest Lluch. Tot el tram queda tallat entre el 25 de juny i l’1 de setembre, de manera que l’L5 funciona només en el tram entre Collblanc i Vall d’Hebron. En aquest cas, les obres previstes són la renovació integral de la via i la instal·lació d’un aparell de via tipus ‘bretelle’ -desviament en forma de creu de sant Andreu que enllaça dues vies paral·leles i que permet el canvi de sentit dels combois-. A més, es farà el recrescut de les andanes a Cornellà Centre per millorar l’accessibilitat. Es preveu afectació a uns 72.000 passatgers els dies feiners de juny i juliol i d’uns 66.000 a l’agost, prenent com a referència les validacions del 2023, i la inversió és de 16 milions d’euros.
🆕🔵🚇#MilloresL5 #metrobcn. Les obres de renovació integral de via entre Cornellà Centre i Collblanc avancen al ritme previst.
— TMB (@TMB_Barcelona) July 17, 2024
📷Us mostrem algunes fotografies amb les millores que s'han fet fins ara i del nou aparell de via del tipus bretelle instal·lat a Cornellà Centre. pic.twitter.com/j8mrtiKnW1
Les alternatives de transport a l’L5 són un autobús llançadora que uneix totes les estacions afectades excepte la de Can Vidalet, però amb una novetat respecte a operatius similars, ja que també fa parada en tres estacions de l’L1, Rambla Just Oliveras, Can Serra i Florida, amb la intenció de redirigir els passatgers cap a aquesta línia. El bus llançadora es complementa amb un segon bus llançadora que fa només el trajecte entre Can Serra i Can Vidalet, ja que aquest barri d’Esplugues, a causa dels seus carrers estrets, no permet l’accés d’autobusos articulats. Al bus llançadora se sumen, com a alternatives, l'L1 del Metro, que fa un recorregut paral·lel, les línies T1 i T2 del TramBaix, els autobusos D20 i H8 i els serveis de Rodalies R1 i R4, amb parada a les estacions de Cornellà i l’Hospitalet.