L’ampliació de l’aeroport del Prat compta amb el suport explícit del govern municipal de Barcelona, en un canvi radical respecte a l’anterior mandat, quan l’executiu liderat per l’alcaldessa Ada Colau es va posicionar en contra d’aquesta ampliació, malgrat les diferències mantingudes en aquest camp amb el PSC, que també formava part del govern. Ara, amb el PSC governant en solitari des de fa gairebé dos anys, l’Ajuntament de Barcelona ha formalitzat un gir de 180 graus i s’ha posicionat explícitament a favor de l’ampliació, amb la voluntat que Barcelona “segueixi sent referent”, en àmbits com l’econòmic, el del coneixement i el de la recerca.

Així, si en el passat plenari municipal, del 28 de febrer, ja es va aprovar una proposta en la qual es demanava que el consistori "lideri i es comprometi a dur a terme les accions necessàries per impulsar l'ampliació de l'aeroport del Prat", amb els vots de JuntsXBCN, PSC, PP i Vox, aquest dimecres s’ha presentat el dictamen del Comitè Assessor d’Infraestructures -liderat per l’exconseller Santi Vila-, sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat. En aquest acte, la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, acompanyada de Vila i de l’enginyer en cap de Barcelona, Oriol Altisench, s’ha mostrat favorable a l’ampliació.

En concret, Bonet ha defensat que el futur de Barcelona depèn d’augmentar els vols de llarg abast, i per això considera necessari adaptar la infraestructura del Prat, tot i que també ha assenyalat que “abans cal donar compliment als compromisos mediambientals” que es van adquirir en l’anterior ampliació de l’aeroport, així com atendre els que puguin sorgir en el futur. En referència al dictamen del Comitè Assessor, la conclusió és clara, ja que es veu "urgent i necessària" l'ampliació de l'aeroport del Prat per acollir més vols de llarg radi.

Aquesta és la principal conclusió del dictamen de sis pàgines elaborat per 25 experts de diferents àmbits, tot i que no entra a valorar quina és l'opció més adient per ampliar la infraestructura i la seva capacitat. L'enginyer en cap de l'Ajuntament de Barcelona, Oriol Altisench, ha explicat que els experts també aposten per acostar-se a les 90 operacions per hora davant les 78 actuals i consideren que encara hi ha "marge per créixer". Així mateix, el document incideix en el model de governança i ha reclamat que l'Ajuntament de Barcelona pugui prendre'n part, tal com ja va fer en el Pla Barcelona als anys 90 que va permetre desenvolupar el model actual d'aeroport.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!