L'Ajuntament de Barcelona ha instal·lat nou càmeres fotogràfiques al barri del Raval per controlar la mobilitat i el compliment de les restriccions horàries d'accés de vehicles. Es tracta d'una de les mesures del Pla d'accions de mobilitat al Raval per "fer compatible la qualitat de vida del veïnat amb l'activitat econòmica del barri, prioritzant els vianants i les bicicletes", recalca el consistori en un comunicat.  Les càmeres, que no estaran operatives fins a finals d'any, s'ubicaran a la Rambla amb el carrer Pelai, al carrer Pelai amb el carrer Gravina, al carrer Riera Alta amb ronda de Sant Antoni i al carrer de la Cera amb ronda de Sant Pau. També, al carrer Nou de la Rambla amb avinguda Paral·lel, al Portal de Santa Madrona amb carrer Montserrat, al carrer Tigre amb Ronda Sant Antoni, i al carrer Abat Safont amb avinguda Paral·lel.

Actualment, l'horari d'accés dels vehicles al barri està restringit de 7 a 9 hores i de 14 a 21 hores, excepte per al veïnat, vehicles de serveis i pàrquing. Un dels objectius d'aquestes càmeres serà controlar que es compleixin aquests horaris, i que els vehicles privats no cometin infraccions. 

Mesures en el marc del Pla de Mobilitat Urbana 

Els canvis en la mobilitat al Raval es van iniciar ara fa dos anys, a finals del 2021, quan es van establir aquests horaris i es va plantejar el canvi de sentit de diversos carrers, amb l'objectiu de millorar la circulació. Altres mesures incloïen l'augment dels punts de càrrega i descàrrega i l'ampliació de la xarxa de carrils bici. 

Totes aquestes mesures es van decidir després d'un diagnòstic de la mobilitat al districte de Ciutat Vella per part del consistori i un procés participatiu de la ciutadania, que va donar lloc al Pla d'accions de mobilitat del Raval. Aquest, al seu torn, s'emmarca en el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2024, que busca "garantir el dret a la mobilitat, vetllar per la salut i la seguretat de les persones, contribuir a la recuperació de l'activitat econòmica i combatre la crisi climàtica". Per aquest motiu, la intenció és reduir al mínim el trànsit rodat i prioritzar els vianants, les bicicletes i el transport públic, amb l'objectiu que l'any vinent, el 81,52 % dels desplaçaments es facin d'aquesta forma.