El Govern ha fet un pas mes en l'ampliació de la xarxa de Metro a Badalona. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha fet un primer pas publicant l'estudi informatiu i ambiental, pas previ a redactar-ne el projecte constructiu que s'hauria de començar a redactar la primavera de 2018. L'ampliació pretén connectar diferents punts de Badalona des de Fondo fins a l'estació de Rodalies del municipi amb un perllongament de l'L1 del Metro.
La primera fase del perllongament preveu la construcció de les dues primeres estacions –Montigalà i Lloreda-Sant Crist–, a més d'uns tallers i cotxeres de metro amb capacitat per a catorze combois. L'estudi informatiu situa aquesta instal·lació a la zona sud del Parc de Montigalà.
L'objectiu del Govern és licitar la primavera de 2018 tant la redacció del projecte constructiu d'aquesta primera fase, com la redacció de l'estudi informatiu de la segona fase, corresponent a les altres tres estacions –Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies–, per tal que durant l'any 2020 quedi projectat tot el traçat del nou ramal de la línia.
Aquest perllongament era una de les grans reivindicacions de Badalona ja que, a banda de connectar un gran nombre de barris amb la xarxa de metro, a través de les noves estacions es preveu que sigui molt més fàcil connectar amb transport públic l'hospital de Can Ruti. Territori i Sostenibilitat xifra en 40.000 usuaris al dia la demanda estimada d'aquest nou ramal de l'L1.