L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) estrena un nou servei d’informació que mostra el nivell d’ocupació de les platges metropolitanes en temps real amb l’objectiu que els usuaris puguin saber si la platja on volen anar està saturada i escollir-ne una altra que estigui menys ocupada. 

Aquest nou servei informatiu, disponible a la web de l’AMB, respon a la necessitat d’evitar aglomeracions a les platges metropolitanes durant aquest estiu i proporcionar la informació necessària als usuaris perquè puguin escollir una altra platja i, d’aquesta manera, fer que la gent es reparteixi més al llarg de tot el litoral metropolità. Cal recordar que el distanciament social és imprescindible per evitar l’augment de contagis del coronavirus en aquesta etapa de represa.

Una icona amb diferents colors

Aquesta informació s’ha incorporat a l’aplicació web d’Infoplatges i es visualitza amb una iconografia formada per tres figures, que estan senyalitzades de color vermell, taronja o verd en funció del nivell d’ocupació.

Els vuit ajuntaments metropolitans del litoral -Gavà, Castelldefels, Viladecans, el Prat de Llobregat, Barcelona, Badalona, Sant Adrià de Besòs i Montgat- s’encarreguen de proporcionar aquestes dades a l’AMB. La informació s’actualitza automàticament i els ajuntaments metropolitans modifiquen les dades quan hi ha canvis en l’ocupació.

Una aplicació web

Els inicis d’aquest servei informatiu es remunten al juliol del 2014, quan es va estrenar l’app Infoplatges. El juliol de l’any passat l’eina digital va evolucionar del format aplicació mòbil al format aplicació web. Aquesta permet conèixer de primera mà tot el que cal saber sobre les platges metropolitanes: la ubicació, el temps, l’estat del mar, els serveis i les instal·lacions, els aparcaments o els transports públics.

A més, els usuaris poden comunicar qualsevol incidència sobre neteja o desperfectes, així com fer-ne el seguiment i proposar millores.

Al llarg dels últims anys, el nombre d’usuaris d’aquesta eina digital ha incrementat significativament. Durant tot el 2019, l’aplicació va rebre un total de 23.000 consultes.