Les aplicacions de la T-mobilitat tornen a estar disponibles a l’App Store des d’aquest dilluns a la tarda, després d’uns dies en què la seva descàrrega havia estat deshabilitada. Apple va retirar les apps T-mobilitat i Cartera T-mobilitat la setmana passada arran d’una sol·licitud documental de la Unió Europea a la companyia. L’ATM de Barcelona va proporcionar la documentació sol·licitada i ha estat en contacte permanent amb l’empresa tecnològica per agilitzar el procés.
Un cop completada la comprovació de la documentació, Apple ha tornat a habilitar la descàrrega de les aplicacions aquest dilluns a la tarda. Aquesta situació no ha afectat les persones que ja tenien instal·lades les apps, que han pogut seguir utilitzant-les amb normalitat.
📲 Les aplicacions @T_mobilitat per a iPhone tornen a estar disponibles a l’App Store.
— Autoritat del Transport Metropolità (@ATMbcn) February 25, 2025
⌛ Les aplicacions de la T-mobilitat i de la Cartera T-mobilitat havien estat retirades temporalment de la botiga d’Apple per un requeriment documental de la UE. pic.twitter.com/vAHKnDgHvv
🗂️ L’ATM va facilitar la documentació necessària i Apple ha restablert la seva descàrrega aquest dilluns a la tarda.
— Autoritat del Transport Metropolità (@ATMbcn) February 25, 2025
✅ Aquesta incidència no ha afectat en cap moment les persones que ja tenien les aplicacions instal·lades, que han pogut continuar utilitzant-les amb normalitat.
La introducció a IOS, un procés lent
A finals de l'any passat, la validació de la T-mobilitat amb l'Iphone va passar a estar disponible per a tots els viatgers. La introducció de la T-mobilitat en el sistema operatiu iOS va ser molt més lenta que en els d'Android, disponible des de fa uns tres anys. El primer pas important de l'ús de la T-mobilitat a l'iPhone va tenir lloc a l'estiu després de les al·legacions de l'ATM, que van ser estimades, a l'acord entre la UE i Apple per obrir la tecnologia NFC a les botigues físiques i que deixava fora la possibilitat d'accedir al transport públic. De fet, l'ATM va ser l'única entitat del sector del transport públic en presentar aquestes al·legacions perquè la tecnologia NFC es pogués utilitzar en aquest àmbit.