L’inici de la venda de la nova T-mobilitat de cartró s’ha viscut aquest dimarts al matí a mig gas, amb certa confusió entre els usuaris, molts dels quals s’han estimat més adquirir les targetes convencionals de cartró. Al vestíbul de la parada de Metro de Sants Estació de l’L5, cap a dos quarts de nou del matí, només dues de les màquines expenedores, d’un total de vuit, emetien ja les noves targetes de cartró, i per tant ja no expedien les antigues. Enmig del tràfec d’hora punta i amb els treballadors del Metro donant tota la informació necessària, molts usuaris han preferit canviar de màquina i anar sobre segur, i és que amb pressa per no fer tard a la feina, ningú no ha volgut perdre més temps del necessari per comprar el bitllet.

📢Cinc preguntes (amb resposta) sobre la nova T-mobilitat de cartró | VÍDEO

 

Això sí, tal com han advertit els mateixos treballadors del Metro a alguns usuaris, aquesta situació és provisional, perquè es preveu que a mitjans de desembre totes les màquines expenedores hagin fet el canvi i, per tant, ja no serà possible comprar les tradicionals targetes T-usual i T-casual, així com altres títols, com la T-familiar i la T-grup, en altre format que no sigui el de la T-mobilitat. Tal com va informar fa uns dies l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), l’objectiu és arribar a final d’any amb la desaparició de les targetes de cartró de validació mecànica, que seran substituïdes per les noves, a excepció del bitllet senzill i la T-4. Això sí, les targetes utilitzades fins ara seran vàlides fins al 15 de gener, data en la qual caducaran tots els títols del 2023.

La nova T-mobilitat de cartró té un preu de 50 cèntims, però un cop esgotat el títol carregat es pot tornar a recarregar / Foto: Carlos Baglietto
Les màquines expenedores s'han començat a adaptar a la nova targeta. Es preveu que estigui completada la transformació a mitjans de desembre / Foto: Carlos Baglietto
Usuaris comprant bitllets al vestíbul de Metro de Sants Estació, una de les primeres que ha començat a fer el canvi / Foto: Carlos Baglietto

L’inici d’aquest període de transició, que no s'hauria d’allargar més de dues o tres setmanes, ja que depèn més aviat del que es trigui a adaptar totes les màquines expenedores, significarà la pràctica desaparició de les targetes de validació mecànica, és a dir, aquelles que s’han d’introduir per la ranura de les validadores, a favor de les noves targetes amb tecnologia ‘contactless’. Tot i que el consell de l’ATM és optar per la T-mobilitat de plàstic, que també es pot dur al mòbil i té més prestacions, l’opció de la targeta de cartró és més còmoda i econòmica, ja que no requereix registre previ per part dels usuaris, tot i que costarà 0,50 euros (només en la primera compra, després es pot recarregar tantes vegades com sigui convenient). Com a excepció, l’abonament T-usual en cartró T-mobilitat té un disseny específic que requerirà el DNI o el passaport en el moment de la compra en tractar-se d’un títol personal i intransferible.

Diferències amb la T-mobilitat de plàstic

Pel que fa a les diferències amb la T-mobilitat actual, cal tenir en compte que aquesta existeix tant en format de plàstic com al mòbil, i garanteixen alguns avantatges respecte al format de cartró, com el de recuperar els viatges en cas de pèrdua o robatori, a més a més de fer altres gestions personals en línia. Per això, per als usuaris que vulguin viatjar amb targeta personalitzada de plàstic es recomana que es donin d’alta de manera digital a través d’una de les tres plataformes disponibles: T-mobilitat, TMB i FGC, i un cop sol·licitada, la rebran al domicili que s’indiqui en un termini d’entre 5 i 10 dies. En el cas d’optar per la validació amb un mòbil Android amb NFC, la disponibilitat del títol serà immediata a través de les aplicacions T-mobilitat, TMB App i FGC T-mobilitat.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!