La ciutat de Barcelona compta ja amb mil punts de recàrrega per a vehicles elèctrics un cop aquest dilluns l’alcalde, Jaume Collboni, ha donat per inaugurat el punt que fa el miler, situat a l’aparcament soterrani del Mercat de Sant Antoni, que forma part de la xarxa pública gestionada per BSM, cosa que consolida la capital de Catalunya com a primera ciutat de l’Estat espanyol pel que fa a punts de recàrrega de gestió pública i una de les cinc primeres d’Europa. A la inauguració també hi ha assistit el CEO de Seat i Cupra, Wayne Griffith, que ha destacat l’aposta de Seat pel cotxe elèctric.

Amb 1.000 punts de recàrrega funcionant en la xarxa pública i amb l’horitzó de tenir preinstal·lats 2.000 punts més a partir de l’any vinent amb l’objectiu de poder augmentar la xarxa a mesura que augmenti la demanda, Collboni ha apuntat que s’han invertit ja 25 milions d’euros i, en el context de negociacions de pressupostos, pendents d’aprovació al plenari municipal del 22 de març, l’alcalde ha fet una nova crida a la “responsabilitat” per aconseguir tirar endavant els comptes de Barcelona: “Això es fa amb pressupost públic aprovat”, ha assenyalat Collboni, que s’ha referit explícitament als grups que “fan una crida a la Barcelona verda” a donar suport als pressupostos.

Un vehicle carrega la bateria a l'aparcament del Mercat de Sant Antoni / Foto: Jordi Palmer

“És un pas de gegant per fer possible que el vehicle elèctric sigui una realitat democràtica a la nostra ciutat”, ha insistit Collboni, que s’ha mostrat favorable a impulsar la infraestructura d'electromobilitat de Barcelona, a més d’afegir que cal “obrir la regulació” perquè altres operadors també puguin oferir els seus punts de recàrrega en un futur. En tot  cas, en els propers cinc anys, l’empresa pública BSM té previst invertir un mínim de 15 milions d’euros per seguir creixent, tant pel que fa al model actual, Endolla Barcelona, de càrrega lenta i planificada, com per donar resposta a la demanda creixent de càrregues ràpides o d’oportunitat.

Intercanvi de bateries per a moto

Així mateix, Endolla Barcelona també treballa a donar resposta a altres necessitats, amb l’objectiu de facilitar al llarg d’aquest 2024 la creació d’una xarxa d’intercanviadors de bateries per a motos elèctriques als aparcaments BSM. L’objectiu és oferir bateries ja carregades als usuaris de moto elèctrica i així fer més fàcil i sostenible la mobilitat urbana. De moment, ja s’han fet proves pilot amb diferents operadors de moto elèctrica als aparcaments BSM Cotxeres de Sarrià, plaça Navas i Gràcia Motos.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!