Barcelona augmentarà el control d'accés a la seva de Zona de Baixes Emissions (ZBE). L'Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda al "subministrament i servei d'ampliació del sistema de monitoratge i el control d'infraccions des del punt de vista mediambiental". El consistori ha tancat un concurs públic que permetrà ampliar de 20 a 62 els llocs en els quals es decideix si un vehicle pot entrar o no a la ZBE. Així doncs, la capital catalana disposarà d'un centenar de càmeres situades tant a l'interior de la ciutat com a la sortida de les rondes. L'adjudicació s'ha materialitzat per un cost d'1.445.720,83 euros, una xifra que es repartirà entre els exercicis pressupostaris d'enguany i 2023. La licitació ha recaigut sobre la companyia Aluvisa, ubicada a Cornellà de Llobregat i experta en sistemes d'il·luminació i vigilància aplicat a la "mobilitat urbana", i assegura que "és líder en el control de les Zones de Baixes Emissions", ja que s'encarrega d'aquest control tant a Barcelona com a la seva àrea metropolitana.
110 noves càmeres a Barcelona
Aquesta licitació permetrà la instal·lació de 110 noves càmeres a la ciutat que s'encarregaran de "capturar, per visió artificial, les matrícules dels vehicles, identificar-les i comparar-les amb un llistat de matrícules de vehicles no autoritzats a circular" per a la posterior sanció als infractors. Ara són 20 els punts de control i ara amb el nou concurs ja seran 62, amb una i tres càmeres per 'check point'. Les noves càmeres s'instal·laran al passeig de Santa Coloma, la Ronda del Mig, l'avinguda Diagonal, el passeig de la Bonanova, el carrer Balmes, carrer Aragó, carrer Sardenya, la Travessera de les Corts, l'avinguda Meridiana, al Passeig Maragall, a la Via Laietana o a l'avinguda de Madrid.
Rebaixa de les exigències
L'Ajuntament de Barcelona ja va anunciar la setmana passada una sèrie de canvis a la Zona de Baixes Emissions. El consistori ha preparat un paquet de mesures amb dimensió social per "facilitar l'ús del vehicle a la ciutat", que es portaran a aprovació el mes de novembre. L'objectiu és aconseguir arribar a l'aprovació definitiva, passat el període d'al·legacions "al gener". Altres de les modificacions que es faran per part de l'Ajuntament, es troben mesures per facilitar la circulació de persones amb tractaments mèdics periòdics, de vehicles professionals els titulars dels quals estiguin a cinc anys de la seva jubilació i d'automòbils amb titulars que acreditin uns ingressos anuals inferiors a dues vegades l'indicador de renda d'efectes múltiples (IPREM), també vehicles en estat de reposició perquè s’acredita la compra d’un de nou que compleixi amb els criteris tecnològics permesos. Segons l’Ajuntament, la nova ordenança suposa una “actuació positiva” pel que fa a l’impacte econòmic per a la ciutat, ja que els beneficis ambientals que genera compensen els costos de portar-la a terme.