La definició de setze zones de Barcelona com a Espais de Gran Afluència (EGA) i l’inici d’accions en tres d’aquestes zones, Sagrada Família, Park Güell i la Boqueria que ha anunciat aquest dimecres l’Ajuntament de Barcelona arriba acompanyada d’una nova campanya de comunicació específica adreçada als turistes i que és visible a la ciutat des d’aquesta setmana. El lema principal Barcelona, our home. And yours incideix en que la ciutat “és casa nostra”, segons afirmació del tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme, Jordi Valls, que ha assenyalat que la campanya busca “marcar una posició de defensa de Barcelona com la nostra ciutat” i alhora indicar que “tothom és benvingut en la mesura que sigui respectuós”.

La mateixa campanya porta com a subtítol aquesta mateixa idea que ha exposat Valls: Everyone is welcome. Be respectful and you’ll be respected. Amb un pressupost d’uns 400.000 euros, la campanya es podrà veure en diferents formats i indrets de la ciutat fins a finals del proper mes d’agost i conté set consells concrets que pretenen conscienciar les persones visitants de la necessitat de respectar les normes. Així, es recorda que el veïnat mereix un bon descans nocturn, s’apunta que la població de Barcelona està orgullosa de la seva ciutat, i per això es demana als visitants que cuidin la ciutat com ho fa la mateixa població autòctona o bé es recorda la necessitat d’utilitzar l’aigua amb responsabilitat. Valls ha dit que la campanya s’ha volgut allunyar d’altres ciutats amb missatges més “agressius” que no han tingut gaire impacte. La campanya, diu Valls, vol deixar clar que els turistes visiten la “casa” d’algú altre, i que cal que respectin les normes.

La campanya vol insistir, doncs, en la necessitat del civisme i la no tolerància davant de conductes que representin molèsties pel veïnat, així com reforçar la projecció de Barcelona a la resta de l’Estat i internacionalment com a referent de model de ciutat del segle XXI. Els missatges de la campanya seran visibles a les oficines d’informació turística, hotels de la ciutat, mercats municipals, autobusos o bé en cubs instal·lats a la via pública en indrets especialment turístics com són la plaça Catalunya, la Sagrada Família, la platja de Sant Miquel, la zona del Port de Barcelona on desembarquen creueristes o bé la plaça dels Països Catalans, davant l’estació de Sants. Igualment, la imatge serà present a les pantalles de recollida d’equipatge de l’aeroport, estacions de tren, els quioscos de la Rambla, les pantalles dels interiors dels combois del metro i altres canals municipals.

Addicionalment, banderoles i opis a diferents carrers de la ciutat serviran per ampliar-ne la difusió durant els propers dos mesos, així com canals digitals i mitjans de comunicació. De fet, aquesta derivada digital permetrà que els missatges siguin visibles en diferents pàgines web d’operadors turístics i, per tant, abans del moment de l’arribada i ja des que el visitant prepara el seu viatge. És a dir, l’aposta és que els missatges siguin visibles en diferents indrets i en diferents moments dels propers dos mesos per maximitzar-ne la difusió.

Alertes als turistes

Així mateix, l’Ajuntament es planteja alertar els turistes perquè no acudeixin a determinades zones quan hi hagi molta afluència de visitants i l’experiència no pugui ser positiva pel volum de gent i així evitar la massificació i facilitar el flux de persones als espais més turístics. Valls ha apostat per utilitzar eines que gràcies a les dades obtingudes al moment puguin donar instruccions i suggeriments als turistes per, per exemple, aconsellar-los no visitar el Mercat de la Boqueria quan hi hagi molta gent, “perquè l’experiència que busca el visitant no serà positiva”.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!