L’Ajuntament de Barcelona busca solucions per fer més amè a través de la música un dels transbordaments més llargs de la xarxa de metro de Barcelona, el de les línies L3 i L4 de la parada de Passeig de Gràcia. Per fer-ho, obrirà aquest dijous el termini, que acabarà el 24 de febrer, per fer propostes que tinguin la música com a fil conductor, que siguin innovadores i creatives, i serveixin per a "millorar l'experiència" dels usuaris del transbord. La solució guanyadora rebrà 50.000 euros, amb un màxim del 80% del seu pressupost, per desenvolupar el projecte a l’estació durant el segon semestre de 2025. S'espera que a partir del novembre d’aquest mateix any ja es faci la primera prova pilot, que durarà tres mesos.

La crida, que s’emmarca dins de la commemoració del centenari del metro, és oberta i hi poden participar empreses, entitats o autònoms. A més del primer premi, les tres millors propostes classificades rebran una recompensa de 3.000 euros. La música haurà de ser el fil conductor de les propostes presentades i es podran abordar des de diferents perspectives com a enfocaments conductuals, innovacions culturals i tecnològiques, així com llenguatges artístics diversos.

Les propostes podran intervenir, de manera parcial o integral, en el sòl, parets i sostre del transbord, i es valorarà positivament la incorporació de criteris de sostenibilitat ambiental, interacció amb l'usuari i l'ús de tecnologies digitals. Laia Bonet, presidenta TMB, diu que "és un projecte que vol ser una crida a buscar respostes innovadores i, per tant, molt obert", i que vol tenir un objectiu clar, traslladar la cultura, un fet que diu "està molt present a la superfície de la nostra ciutat", perquè també "hi sigui sota terra i en un dels espais més concorreguts de Barcelona".

Com ha explicat la directora de serveis corporatius de TMB, Cristina Güell, es calcula que cap al novembre d’aquest any s’instal·larà la prova pilot del projecte guanyador, una prova que durarà tres mesos durant els quals s’estudiarà l’eficàcia i l’efectivitat d’aquesta. “Transformarem aquest passadís en un espai molt més amable i molt més confortable, la solució guanyadora es provarà en un tram d’aquest passadís, en un espai de 35 metres, on farem el pilot que durarà uns tres mesos, durant els quals, a través d’indicadors, podrem veure l’eficàcia i l’efectivitat del desplegament perquè la solució pugui quedar com una estructura fixa en aquesta estació i, per descomptat, a altres transbordaments i altres estacions de metro", ha afegit Güell.

A finals de 2023, l'Ajuntament ja va fer una rentada de cara de l’espai i una millora de la il·luminació, col·locant en un tram de l'intercanviador imatges d’alta resolució de l’exterior del Passeig de Gràcia, per intentar fer-lo més passejable i molt menys sòrdid, i convertir-lo en un espai una mica més viu i dinàmic.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!