Després del col·lapse monumental de dilluns en els accessos al nou Túnel de Glòries en sentit Llobregat, aquest dimarts s’ha registrat una disminució de la magnitud de les cues, per bé que no està previst que desapareguin del tot. En aquest sentit, cal recordar que per a l’Ajuntament de Barcelona l’objectiu del túnel sota la plaça de les Glòries no és tant alleugerir les entrades i sortides de la ciutat en vehicle privat com alliberar de trànsit tot l’espai en superfície, tant a la plaça com a la Gran Via fins a la rambla del Poblenou i el carrer Bilbao -on hi ha la boca del costat Besòs-. La situació de dilluns va ser durament criticada pels partits de l'oposició.

La Guàrdia Urbana obliga els conductors a girar al carrer Bilbao / Pau de la Calle

En aquest sentit, aquest dimarts al matí les cues s’han repetit, però si dilluns les retencions van arribar a ser d’uns dos quilòmetres i mig, aquest cop no han arribat als dos quilòmetres. Una minva que entra en els plans del consistori que espera que els conductors s’adaptin a la nova mobilitat, en especial al fet que al carrer Bilbao hi ha un gir obligatori en sentit mar que impedeix seguir en direcció Glòries i que va ser un dels punts negres de la jornada de dilluns. Cal recordar, així mateix, que per al consistori les cues de dilluns van ser “equivalents a les d’altres setmanes”.

Més controls per evitar infraccions

En tot cas, segons que va anunciar dilluns a la nit el gerent de Mobilitat i Infraestructures, Manuel Valdés, en declaracions a ‘betevé’, l’ajuntament i la Guàrdia Urbana treballen ara en l’establiment de més controls per evitar indisciplines dels conductors. La intenció és evitar que hi hagi vehicles que passin pels laterals 'pacificats' de la Gran Via en direcció a Glòries, i per això Valdés va assenyalar que en paral·lel al “començament d’obres d’urbanització, s’instal·laran controls amb càmeres”, ja que l’accés estarà restringit als veïns i serveis. Per tant, hi ha la possibilitat que aviat es comenci a multar els infractors.

Les cues de dilluns van arribar als dos quilòmetres i mig / Pau de la Calle

Segons les dades de dilluns anunciades per Valdés, fins a les 6 de la tarda van circular pel nou túnel uns 25.500 vehicles dels 43.000 que fins ara entraven a Barcelona cada dia per les Glòries, ha indicat Valdés. Tot i la disminució, cal tenir en compte que bona part dels  cotxes que no van utilitzar el túnel es van veure forçats a fer recorreguts alternatius per l’obligació de girar pel carrer de Bilbao. A més, Valdés va recordar que la intenció del nou túnel i de la reducció de carrils per als cotxes d'entrada a Barcelona és promoure l'ús del transport públic i que l'objectiu del túnel "no és generar una nova connexió, sinó soterrar la que hi havia".