La 080 Barcelona Fashion ha fet història. En la seva 35a edició, no només ha vestit de tendències el recinte modernista de Sant Pau, sinó que ha consolidat Barcelona com un pol internacional de creativitat i talent emergent de la moda. Així, amb més de 3.000 visitants i col·leccions de moda exclusives, la 080 Barcelona Fashion ha demostrat que el futur de la moda es cuina a la ciutat comtal.

Dissenyadors/es i marques top

Al llarg de quatre dies, el recinte modernista de Sant Pau ha acollit les desfilades de 24 dissenyadors/es i marques de moda capdavanteres. A més, ha augmentat el nombre de firmes que hi participen per primera vegada, atretes per la projecció internacional i els valors de la 080 Barcelona Fashion de sostenibilitat, circularitat i diversitat en la indústria de la moda. 


Xifres de record: més de 3.000 visitants a l'Open Area

Amb més de 3.000 assistents, aquest espai a l'aire lliure del recinte de Sant Pau va permetre viure la 080 Barcelona Fashion en primera persona, trencant així barreres entre passarel·la i públic.

Els visitants van poder seguir les desfilades en streaming, gaudint de les darreres tendències en un emplaçament tant inspirador com extraordinari. A més, l’Open Area va funcionar com un veritable escenari d'street style, on la creativitat del públic es barrejava amb la dels dissenyadors, convertint cada racó en una oportunitat per expressar estil i identitat.

A més, va ser l'escenari ideal per a creadors de contingut i fashion lovers, ja que s'hi van habilitar expressament espais per a fotografies, vídeos i connexions en directe.

 

La 080 Barcelona Fashion atrau focus i flaixos d'arreu del món

Aquesta 35a edició ha consolidat la 080 Barcelona Fashion com un dels aparadors més destacats del panorama internacional. I és que fins a 614 periodistes i creadors de contingut de 136 països diferents hi van acudir. Una altra prova del ressò internacional que ha aconseguit és el lloc d'origen de bona part del públic assistent: França, Països Baixos, Regne Unit i Estats Units, entre altres.


Forta connexió entre moda i artesania

L’artesania ha estat molt present a totes les col·leccions, fusionant creativitat contemporània amb oficis tradicionals. N'és prova el fet que moltes firmes han incorporat als seus looks complements i accessoris fets a mà, amb teixits com per exemple la pell i tècniques com ara el brodat.


També  l'upcycling ha estat present en diverses propostes, amb la recuperació de materials i teixits que s’han transformat en noves peces, promovent la sostenibilitat i la producció local. Una combinació de creativitat, tradició i consciència mediambiental que ha aportat un nou caràcter a les creacions.

Barcelona no segueix tendències, les crea

La 080 Barcelona Fashion, promoguda per la Generalitat de Catalunya, ha evidenciat que tenim veu pròpia dins l’escena global de la moda. I, si una cosa ha quedat clara, és que la moda feta aquí té futur, té talent i té ànima. 


Patrocinadors i col·laboradors de la 35a edició de la 080 Barcelona Fashion

La 080 Barcelona Fashion d'enguany ha comptat amb el suport de tres patrocinadors i vuit col·laboradors. Els patrocinadors han estat MAC Cosmetics (maquillatge oficial), Wella (perruqueria oficial), ME Barcelona (hotel oficial).

I els col·laboradors han sigut: Thuya Professional Line (manicura oficial), Rowenta (planxat i higienització oficial), La Roca Village (destí de moda oficial i experiència), Aquabona (aigua oficial), Cointreau (licor oficial), Coolifting (tractament oficial), La Dama (restaurant col·laborador) i Bastian Beach (restaurant col.laborador).