Després de més d’un any en funcionament, l’AMBici, el servei de bicing metropolità, que ja compta amb més de 22.000 usuaris i ha sobrepassat els 1,8 milions de viatges, ha arribat al municipi de Sant Adrià de Besòs, on ha començat a funcionar amb quatre estacions i més de 44 bicicletes elèctriques. Amb la incorporació de Sant Adrià aquest servei de bicicletes públiques compartides ja està actiu en 14 municipis de la metròpolis de Barcelona, amb 168 estacions instal·lades i més de 1.800 vehicles actius, que aviat sumarà l’Hospitalet de Llobregat, on ja es treballa en la instal·lació de les estacions.
Segons ha informat l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’ampliació a Sant Adrià suposa un nou impuls per potenciar i facilitar opcions de mobilitat sostenible a la metròpolis de Barcelona. Un cop desplegat del tot, hi haurà a disposició dels ciutadans 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions de 15 municipis: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
Balanç del primer any en servei
Després d’un any d’activació i implantació progressiva del servei, l’AMBici ja ha superat els 22.000 usuaris i ha sobrepassat els 1,8 milions de desplaçaments. Durant el mes de febrer del 2024 s’han registrat 128.276 usos de bicicletes. En dies feiners, se’n registren més de 5.000 per dia, i en dissabtes i diumenges, entre 2.500 i 3.000. Segons les dades de tancament dels dos primers mesos de 2024, els municipis amb més usos (d’origen) són Badalona (59.346), Viladecans (28.675), Cornellà de Llobregat (26.176) i Castelldefels (23.974). Les franges horàries amb més usos són: al matí, entre les 7 i les 8 h; al migdia, a les 14 h; i a la tarda, entre les 17 i les 21 h. Aquesta darrera franja horària és la que arriba a un pic més alt d’usos, ja que sobrepassa els 400 per hora.
Aquestes dades també corroboren l’èxit d’integració de l’AMBici amb el sistema de transport públic metropolità i l’impuls de la intermodalitat. De les deu estacions d’AMBici més utilitzades durant aquest primer any, set corresponen a intercanviadors de transport públic. L’AMBici disposa de més de 7,7 milions d’euros provinents de fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea (NextGeneration EU).