Sota el nom d’AMBici ja està prenent forma el nou servei de ‘bicing’ metropolità, creat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i gestionat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) amb el servei prestat per la UTE formada per Nextbike, Movement i Movus. Està previst que es posi en marxa el darrer trimestre d’aquest any 2022, i es desplegui totalment al primer trimestre del 2023. El projecte podria arribar a posar a disposició dels ciutadans fins a 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions d’estacionament en quinze municipis, ara bé, no serà compatible amb el servei barceloní, de manera que per entrar o sortir de Barcelona caldrà canviar de bicicleta.
Segons ha informat l’AMB aquest divendres, l’AMBici estarà plenament integrat amb el sistema de transport públic col·lectiu de la metròpolis de Barcelona, facilitant la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic, com el Bus Metropolità, el metro, tramvia i el ferrocarril, i per resoldre la incompatibilitat amb el Bicing, que continuarà sent exclusiu de Barcelona, s’han previst set parades pont o de transferència dels dos serveis, ubicades en zones limítrofes de Barcelona amb els termes municipals de Sant Adrià del Besòs, Santa Coloma de Gramenet, l’Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat, on els usuaris hauran de canviar de bicicleta. També s’estudia la possibilitat d’oferir abonaments compartits dels dos serveis.
Inicialment, es preveuen fins a 7 estacions de transferència, situades en les següents localitzacions:
-Barcelona - Sant Adrià de Besòs: Campus UPC – Diagonal Besòs
-Barcelona - Sant Adrià de Besòs: La Pau
-Barcelona - Santa Coloma de Gramenet: Baró de Viver
-Barcelona - Esplugues de Llobregat: Zona Universitària
-Barcelona - l’Hospitalet de Llobregat: Ciutat de la Justícia
-Barcelona - l’Hospitalet de Llobregat: Riera Blanca
-Barcelona - l’Hospitalet de Llobregat: Collblanc
Servei en 15 municipis
El servei AMBici arribarà a 15 municipis metropolitans: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. Com a mínim, la meitat de les estacions tindran punt de recàrrega elèctrica, mentre que la resta seran energèticament autònomes per poder operar el sistema d’ancoratges mitjançant plaques fotovoltaiques.
L’UTE serà adjudicatària del servei durant 8 anys i tindrà entre les seves funcions: el subministrament i instal·lació dels equips (inclou les escomeses de llum i la plataforma tecnològica), el manteniment dels equips, la logística de les bicicletes, l’atenció als usuaris, el desenvolupament del web i app segons requisits de TMB, la cobertura de les assegurances (responsabilitat civil, robatori i vandalisme) i la gestió dels imprevistos i vandalisme.