La multinacional de la mobilitat Bolt, una de les que utilitza llicències VTC per oferir serveis de taxi, es frega les mans amb la recent sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) sobre el taxi i les VTC, que desaprova l’establiment de limitacions per ratios de les VTC. De moment, segons ha anunciat la mateixa empresa en un comunicat, preveu doblar el seu negoci a Barcelona, ja que assegura que el pronunciament del tribunal amb seu a Luxemburg proporciona un marc legal "estable, transparent i just" per totes les parts del sector i aporta "certeses". Tot i això, afegeix que no li sembla "lògic" que amb la sentència es mantinguin mesures com la longitud mínima de 4,90 metres de longitud vehicles de VTC.
"No se sosté en un interès públic o en criteris ambientals", ha expressat Bolt sobre la mida dels cotxes. Cal recordar que per esquivar aquesta normativa la companyia va apostar per para-xocs homologats als vehicles per tal de complir amb les mesures. A més, Bolt aposta per una "major coexistència" amb el sector del taxi i demana "deixar enrere la rivalitat". Així mateix, la companyia indica que en el seu primer any operant a la capital catalana ha realitzat més d'un milió de viatges i compta amb una flota de 1.000 vehicles VTC i 800 taxis. A més l’empresa ha volgut reafirmar el seu “compromís amb els ciutadans de Barcelona" per oferir serveis de mobilitat.
A més, el director de VTC i Taxis de Bolt a Espanya, Daniel Georges, ha expressat la seva esperança que el panorama polític sorgit de les eleccions municipals del passat 28 de maig “serveixi per assentar les bases d’un model de mobilitat que s'adeqüi millor a les necessitats dels ciutadans" i sobre la sentència del TJUE, ha apuntat que “posa de manifest que la regulació no pot basar-se en la protecció d’un determinat sector en detriment d’un altre”.
Mobilització de taxistes
Aquest posicionament arriba en paral·lel a la intenció del sector del taxi de mantenir la mobilització prevista per aquest dimecres al matí per exigir que el govern espanyol permeti que els ajuntaments puguin regular les llicències de Vehicles de Transport amb Conductor (VTC) un cop la recent sentència del TJUE ha rebutjat establir ratios entre VTC i taxis però ha acceptat que hi hagi una doble llicència per raons de bona gestió del transport, del trànsit i de l’espai públic, després que representants de les associacions de taxistes Élite Taxi i ANTaxi s’han reunit aquest dimarts amb la secretària General de Transports, María José Rallo i han acostat posicions.