La Trinitat Nova i la Trinitat Vella només necessiten un túnel que no arribaria als 900 metres de longitud en línia recta per quedar connectades a través de la línia del metro. La unió de les dues estacions és una intervenció que no té calendari, tot i que forma part del Pla Director d’Infraestructures, i és una reivindicació llargament reclamada pels veïns, que aquest dissabte s’han tornat a mobilitzar per demanar la connexió, amb una cadena humana formada per unes 1.500 persones, unides a través de les mans. Una reivindicació que ha estat festiva, però carregada de simbolisme, que ha tingut el pont de Sarajevo com a nexe d’unió.
🚇 Tan a prop i tan lluny, quan es connectaran les Trinitats en metro?
🚉Totes les estacions de Metro que haurien d’obrir d’aquí al 2023
La iniciativa La Trinitat per la mateixa via, a través d’un dels seus membres, Paco Flora, explica que els veïns de les Trinitats aposten per l’ampliació de l’L3 de Trinitat nova (L3, L4 i L11) fins a la Trinitat Vella (L1), amb aquest túnel que a través d’un recorregut de 900 metres, evita el problema de mobilitat que pateixen els veïns, en haver de fer una gimcana de transbords absurds que la connexió del metro per l’L3 evitaria. "Es tracta d'un projecte necessari, justificat i que ja està previst al Pla d'Infraestructures", ha recordat, que explica que "no té sentit que per anar d'una banda a l'altre del districte hàgim de fer transbord a la plaça de Catalunya. És inversemblant", ha recalcat Flórez.
Prioritat per la FAVB
La Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB), que agrupa més de 100 entitats dels barris de la ciutat, considera aquesta connexió una de les prioritats pendents pel que fa al transport públic. “Ho hem aconseguit, hem unit el metro i apropar els barris. "Ara volem que #LaTrinitatperlaMateixaVia sigui una realitat, l'any 2026 han de començar les obres per connectar el metro i donar a les Trinitats i a Barcelona un model de ciutat pel veïnat!", ha celebrat l’entitat a través de la xarxa X (abans Twitter).
Un recorregut actual "absurd"
El trajecte que separa les dues Trinitats es pot recórrer en un quart hora a peu, però si es vol anar en metro d’una a l’altra, actualment cal desplaçar-se fins a les estacions d’Urquinaona per enllaçar l’L1 amb l’L4 o a Catalunya ,per transbordar entre l’L1 i l’L3. Un recorregut que els veïns consideren absurd i perfectament evitable a través d’aquesta connexió que ja està planificada i que, a més d’unir aquests dos barris, també permetria la connexió entre dos districtes, ja que la Trinitat Nova pertany a Nou Barris i la Trinitat Vella, a Sant Andreu. La prolongació, a la vegada, permetria connectar Nou Barris amb Santa coloma de Gramenet, i facilitar l’accés dels veïns de Sant Andreu al seu hospital de referència, el de la Vall d’Hebron.