Al tram del carrer Balmes entre la plaça Molina i la ronda del General Mitre (al districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona) ja estan en marxa les obres de reurbanització, aprovades el passat abril, i que suposaran la pèrdua d’un dels quatre carrils de circulació existents en l’actualitat per eixamplar voreres i donar continuïtat a la remodelació d’aquest carrer des de la Gran Via fins a la plaça de Molina. Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona aquest dimarts, la intervenció, ja iniciada, tindrà una durada de 15 mesos amb la previsió que finalitzin el febrer de 2026 i suposarà una inversió de 7,6 milions d’euros.

L’objectiu de la intervenció, segons el consistori, és el de continuar la transformació d’aquest carrer per guanyar espai per als vianants, amb voreres més amples i més verd, i relligar millor els barris de Sant Gervasi-Galvany i el Farró. La secció que s’implantarà serà similar als trams inferiors del mateix carrer que ja s’han remodelat els últims anys, des de la Gran Via fins a la plaça de Molina, de manera que les noves voreres tindran una amplada mitjana de 4,35 m aproximadament, a cada banda, així que creixeran en 1,90 m respecte a la mida actual. Aquesta nova configuració permetrà disposar de més espai per al passeig i plantar uns 110 arbres nous en alineació.

Un carril menys de circulació

L’eixamplament de voreres es farà a costa de reduir la calçada, que passarà dels 15 metres d’amplada actuals a 11,20 metres, fet que suposarà passar dels quatre carrils actuals -dos en cada sentit de circulació- a tres, amb la següent configuració: dos de pujada en sentit muntanya –un per al trànsit privat i un de compartit per a busos i trànsit privat– i un de baixada en sentit mar per a busos i trànsit privat. A més, hi haurà un carril de serveis tocant a la vorera Besòs amb uns 130 m lineals de reserves de càrrega i descàrrega, 147 places d’aparcament per a motos, 4 places d’aparcament per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda, parades de bus i contenidors.

Tot l’àmbit d’obra estarà delimitat amb new jerseys de formigó, i alhora s’implantaran fitons flexibles per separar els sentits de circulació. En la primera fase de les obres, la banda Llobregat del carrer serà ocupada per les obres, una ocupació que s’anirà movent d’acord amb l’evolució dels treballs però que en tot moment mantindrà el doble sentit de circulació, amb dos carrils de pujada i un de baixada, tal com preveu la configuració final. En total, es renovarà una superfície total d’uns 15.000 m². El pressupost de les obres és de 7,7 milions d’euros, la previsió és que durin 15 mesos i que estiguin finalitzades el febrer de 2026.

Mitre mapa
Part del tram a reformar del carrer Balmes / Foto: AjBCN

Per facilitar els desplaçaments es faran nous passos de vianants a plaça Molina, a Sant Hermenegild-Copèrnic costat mar i a Pàdua costat muntanya, i també es faran voreres passants als encreuaments amb el carrer de Putxet, el del carrer de Sant Hermenegild-Copèrnic, i el de Francolí i Santjoanistes. A més, es renovarà la pavimentació de tot l’àmbit i es millorarà el sistema de recollida d’aigües. Aquest projecte de reforma del carrer de Balmes entre la plaça de Molina i la ronda del General Mitre actualitza un dels dos trams del projecte executiu que va elaborar l’Ajuntament entre 2017 i 2018, que comprenia la reurbanització de Balmes des de la plaça de Molina fins a la plaça de Joaquim Folguera.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!