L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha contractat com a director creatiu de l’Ajuntament Ignacio Martínez Padilla, que va ocupar aquest mateix càrrec a l’Ajuntament de Madrid entre abril del 2016 i juny del 2019, en l’etapa de l’alcaldessa Manuela Carmena. Padilla és ara assessor adscrit a la direcció d'alcaldia, amb un sou de 68.027 euros bruts, segons el decret municipal, datat el 14 de maig. La notícia del nomenament la va avançar el diari ABC.
El publicitari ha reconegut que a Barcelona “el nivell és molt alt” i que “vinc una mica acollonit”.
Nacho Padilla s’ha estrenat aquest mateix cap de setmana amb la campanya “Barcelona té molt poder” —que inclou un vídeo d’un minut difós a la televisió i les xarxes socials, passis de ràdio i cartelleria— i per la qual ha cobrat, al marge del sou i nou dies abans del nomenament, 17.309 euros més en concepte de “creativitat campanya Covid”, segons la relació dels contractes d’emergència subscrits durant la pandèmia disponible al Portal de la Transparència de l’Ajuntament de Barcelona. A més, en la campanya de publicitat en ràdio, l’Ajuntament gastarà 177.157 euros, als quals cal sumar els 65.448,90 euros que ha costat la producció del vídeo, segons la mateixa font. La campanya obre la web de l'Ajuntament de Barcelona.
Abans d’arribar a l’Ajuntament de Madrid, Padilla havia treballat com a redactor a les agències McCann-Erickson i Contrapunto-BBDO, on va arribar a director de comptes. Amb altres veterans del sector va endegar l’agència Viernes, des d’on va participar en la campanya en suport de Manuela Carmena, llavors candidata a l’alcaldia de Madrid. Un cop alcaldessa, el va nomenar director creatiu de l’Ajuntament.
La tasca de Padilla a l'Ajuntament de Madrid ha estat elogiada en el sector de la comunicació pública, especialment per la factura dels cartells i la posada en marxa d'un acord que regula les contractacions en aquest àmbit, on els municipis hi esmercen molts diners. "Les campanyes que ha impulsat han demostrat que la cosa pública no equival a avorrit, insuls i ineficaç", segons Graffica, una publicació de referència dels creatius espanyols.