La fase dos de les obres del tramvia per la Diagonal, és a dir, el perllongament entre Verdaguer i Francesc Macià, és un projecte que de moment, no té un calendari clar més enllà del fet, ja anunciat, que aquest mateix mes de juliol s’enllestirà el projecte executiu. Ara bé, una cosa és tenir el projecte executiu i una altra executar les obres i, en aquest sentit, l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha apuntat en el ple municipal corresponent al mes de juliol, que se celebra aquest divendres, que és voluntat de l’actual govern municipal enllestir l’obra, però que el principal escull és el finançament, i per això ha convidat els comuns a facilitar els pressupostos “a la Generalitat i a l’Ajuntament”.

🟢🔴 Gomets verds i vermells del tramvia per la Diagonal: així és el nou traçat entre Glòries i Verdaguer

De fet, Collboni ha respost “amb un doble sí” al prec elevat per la portaveu de Barcelona en Comú, Janet Sanz, que li ha demanat si era “voluntat del govern municipal que les obres d’aquesta fase comencin aquest mateix any”. Ara bé, d’aquest “doble sí” cal distingir entre un “sí afirmatiu” i un “sí condicional”. El primer, segons Collboni, es resumeix en que “sí que volem connectar el tramvia per la Diagonal”, recordant que abans de finals de mes es presentarà el projecte executiu, però per això, l’alcalde ha afegit un “si condicional, que té a veure com el paguem i la necessitat de tenir pressupostos tant a la Generalitat com a l’Ajuntament”.

“Si el volem fer en aquest període, haurem d’arribar a un acord de pressupostos a l'Ajuntament i la Generalitat”, ha insistit Collboni, que ha convidat els comuns a facilitar-los quan arribi el moment, perquè “cal saber com finançarem la connexió i per fer-ho necessitem pressupostos”. Collboni, a més, ha recordat que hi ha hagut casos, com el Mercat del Peix, on la manca de pressupostos al Govern ha comportat que l’Ajuntament “ha hagut d’avalar l’obra perquè no quedi aturada”, i per això ha insistit en la necessitat que els comuns col·laborin en l’aprovació dels comptes de les principals administracions del país.

Cal tenir present que aquest projecte no compta pas amb la unanimitat dels partits que formen part del plenari municipal, on es troba des de la màxima aposta per aquest mitjà de transport per part de Barcelona en Comú fins a l’oposició de Junts per Catalunya i que el PSC ha jugat els darrers temps un paper ambivalent, on alhora que ha defensat la necessitat de finalitzar el traçat, ha preferit no accelerar la maquinària. Ara, la petició de pactar pressupostos és alhora un aval i un condicionant per poder arribar a la conclusió del traçat del tramvia.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!