Els treballs per culminar en els propers anys -sense data definitiva- el tronc central de l’L9/L10 del Metro de Barcelona continuen el seu progrés malgrat que la tuneladora ha quedat aturada al pou de l’estació de Mandri a l’espera d’un canvi de capçal per poder continuar excavant el túnel pendent fins a Lesseps. En aquest context, aquesta setmana es començarà a treballar en l’obra civil de l’estació de Campus Nord, la primera del tronc central des de Zona Universitària i que donarà servei a les facultats situades per sobre de l’avinguda Diagonal així com al barri de Pedralbes, al districte de les Corts.

La futura estació de Campus Nord s’ubicarà en l’encreuament entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió, en un espai que actualment és un descampat adjacent als jardins de Torre Girona. Prèviament, ja es van fer una actuació de desviament de serveis i ara, segons ha informat aquest dimecres el departament de Territori, s’inicien els preparatius per a l’execució de les pantalles i l’excavació del pou de l’estació. En concret, durant els primers mesos, es duran a terme les tasques d’implantació de l’obra, el desviament de la resta de serveis afectats, d’execució de proteccions acústiques, micropilots i excavacions i d’auscultació del terreny. En fases posteriors, s’executaran les pantalles i s’excavarà el pou de l’estació, que tindrà 55 metres de profunditat i 26 metres de diàmetre. 

Treballs en marxa al tronc central

Amb l’inici d’aquestes obres, i a l’espera de reactivar la tuneladora, actualment s’està treballant en les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy, així com en l’àmbit del macropou de la Sagrera, a la que ara s’afegeix l’estació de Campus Nord. A més, s’espera que durant aquest mateix any 2025 s'iniciïn els treballs per a construir el pou de l’estació de Manuel Girona i de l’estructura interior de la de Guinardó I Hospital de Sant Pau. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de Plaça de Maragall i Lesseps.

Una línia que quadruplicarà usuaris

El departament de Territori calcula que un cop entri en servei tot el tram central, segurament més enllà del 2030, s’incrementarà la demanda actual de les L9/L10 dels 27 milions d’usuaris anuals actuals a uns 113 milions, és a dir, es quadruplicaran. De moment l’objectiu més proper, anunciat a principis d’agost pel Govern anterior i del qual l’actual no se n’ha desdit, és el de posar en servei el 2027 quatre noves estacions, les de Guinardó | Hospital de Sant Pau, Plaça Maragall, la Sagrera -actualment s'utilitza una estació prevista en el futur per a l’L4- i Sagrera TAV. El tram entre Zona Universitària i Guinardó | Hospital de Sant Pau, continua sense data clara d’inauguració.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!