El dia ha arribat. Aquest dimarts, 16 d'agost, comencen les obres estructurals per fer els eixos verds i les noves places de la Superilla a l'Eixample. En les últimes setmanes, l'ajuntament de Barcelona ja ha treballat en la recol·locació de places per a persones amb mobilitat reduïda, s'han ressituat alguns llocs d'estacionament de motocicletes i bicis, i també s'han instal·lat noves zones de càrrega i descàrrega. Ara, però, les actuacions seran molt més substancials i això obliga a modificacions rellevants en la mobilitat de l'àrea afectada.
⛔ Carrers tallats i totes les afectacions per les obres de la Superilla de l'Eixample a partir d'aquest dimarts
A partir d'aquest mateix dimarts, els vehicles podran seguir transitant per les vies i carrers en els quals s'actuarà per desenvolupar els eixos verds, però només es podrà circular per un carril. Aquests treballs projectaran nous espais als carrers de Girona, Consell de Cent, Rocafort i Comte Borrell. Tanmateix, les obres dutes a terme permetran la creació de quatre noves places als encreuaments de Consell de Cent amb Girona, Rocafort, Comte Borrell i Enric Granados. Els vianants guanyaran amb aquest projecte fins a 58.000 metres quadrats.
En cada carrer se seguiran diverses fases, i s'actuarà per meitats. Així doncs, només quedarà ocupat una de les bandes i no les dues de manera simultània. Això també permet que el transport públic no es vegi forçat a introduir canvis en les línies d'autobusos o bé tenir parades alternatives. Paral·lelament, els veïns que tinguin garatges i aparcaments a les zones on s'executen les obres no tindran cap problema per poder seguir-hi accedint durant els treballs. En els casos en què sí que hi haurà més alteracions és en els carrils bici, especialment en els carrers del Consell de Cent i de Girona, on aquest espai per als ciclistes es retirarà. L'alternativa d'aquests carrils bici seran els de València i Gran Via en el cas de Consell de Cent, i els de Roger de Llúria i Pau Claris pel que fa al carrer de Girona.
Nova mobilitat
Amb els nous espais verds i les quatre places que es crearan, l'alteració a la configuració actual de la mobilitat és inevitable. Així doncs, els vehicles ja no podran fer dos trams seguits pels eixos verds, sinó que hauran de girar tant sí com no a cada illa. Per tant, si un vehicle accedeix a un eix verd des d'un carrer transversal, haurà de sortir pel següent. En referència a les futures places, no es podran creuar com ja ve passant fins ara, així que els que hi puguin circular hauran de girar. En aquestes primeres setmanes d'obres, l'ajuntament de Barcelona aconsella que totes aquelles persones que hagin de passar per la zona ho planifiquin amb temps per tal que s'habituïn a les noves indicacions de trànsit a seguir.