La portaveu de Barcelona en Comú (BComú), Janet Sanz, ha carregat contra el govern municipal de Jaume Collboni per "desmantellar" la intervenció urbanística al carrer de Pelai per pacificar-lo, després que aquest dilluns s'iniciessin les obres per eliminar aquest espai i convertir-lo en 64 places d'aparcament de motos, 72 de bicicletes i 20 de càrrega i descàrrega. En una entrevista aquest dimarts a El Món a RAC1, Sanz, que durant el mandat de l'exalcaldessa de Barcelona, Ada Colau, era tinenta d'alcaldia d'Urbanisme, considera que aquesta mesura és "un retrocés" en el model de ciutat i no creu que tingui sentit "més enllà de les gesticulacions" del govern municipal del PSC. "No té rumb ni model de ciutat", ha lamentat Sanz, que segons ha defensat, els carrers de Pelai i Fontanella tenien un projecte consensuat amb els comerciants i els veïns que incloïa el carril bici segregat per unir l'Eixample i Ciutat Vella.
Collboni elimina l'urbanisme tàctic a Pelai
Les obres per canviar aquest espai de la ciutat, que van arrencar aquest dilluns, s'allargaran una setmana i es faran a la banda mar. Les reformes no modificaran els carrils de circulació ni tampoc canviaran l'espai per a vianants a la vorera. Els contenidors de neteja també s'incorporaran al mateix cordó de serveis i això permetrà garantir l'accés de vehicles. El consistori defensa que les obres donen resposta a les demandes de més places d'estacionament per a bicicletes i motocicletes al centre de la ciutat i, alhora, permeten incrementar els espais de càrrega i descàrrega en un dels carrers més comercials de Barcelona.
El tram situat entre la plaça Universitat i el carrer Balmes concentrarà les places de càrrega i descàrrega i mantindrà els actuals espais per a contenidors; mentre que entre Balmes i la plaça de Catalunya es configurarà un doble cordó de serveis. En aquest tram les places de càrrega i descàrrega es mantindran a l'espai de la calçada més proper a la circulació i a l'espai a tocar de la vorera s'hi crearan noves places d'aparcament de bicicletes i motocicletes. Per tal que els usuaris de bicicleta i moto puguin accedir a aquests aparcaments es configurarà espai específic, que discorrerà entre l'espai per la càrrega i la descàrrega i les mateixes places d'aparcament. Les obres no preveuen afectacions als carrils de circulació, ni modificar l'espai de vianants a la vorera. Tota aquesta transformació s'emmarca dins del Pla Endreça que Laia Bonet i el regidor de seguretat, Albert Batlle, van presentar el 26 de juliol per modificar l'urbanisme tàctic de la ciutat.