La implementació dels nous senyals de trànsit que marquen l’obligació de baixar de bicicletes i patinets en vint-i-cinc carrers del districte de Ciutat Vella ha originat una nova esquerda entre comuns i socialistes a l’Ajuntament de Barcelona en un moment en que continua sobre la taula la possibilitat d’arribar a un acord per formar un govern municipal de coalició. Després que dijous el consistori col·loqués els nous senyals i detallés els carrers on cal que ciclistes i usuaris de vehicles de mobilitat personal baixin dels seus vehicles, la portaveu del grup municipal de Barcelona en Comú, Janet Sanz, ha mostrat aquest divendres la seva disconformitat amb la mesura.
En concret, els comuns han considerat que les noves restriccions a bicicletes i patinets a Ciutat Vella eren “incoherents” si al mateix temps es permetia seguir circulant per les mateixes vies als vehicles de motor -tot i que en la majoria de casos, també tenen l’accés restringit-. Sanz ha afirmat que “el PSC no va només contra la bicicleta: va contra el clima, contra la salut i, especialment, contra les veïnes” i ha denunciat que aquesta és “una altra mesura en només sis mesos per privilegiar la massificació turística a costa dels veïns i veïnes”, per això ha demanat el restabliment de la circulació amb bicicleta.
Així mateix, Sanz ha volgut recordar que aquesta mesura no s’aplica de forma aïllada, sinó que se suma a altres mesures anunciades per Ciutat Vella com ara la supressió de les Zones acústicament tensionades en horari nocturn (ZATHN), l’obertura de nous hotels o la permissivitat amb les terrasses que deixen clar que, pel PSC, “Ciutat Vella no és un districte per viure-hi, és un parc temàtic amb privilegis per la massificació turística i pels negocis privats”. “En mig any només han anunciat mesures per expulsar veïns: nous hotels que els treuen la llar, terrasses que els lleven la son, cotxes que els treuen l'espai públic”, ha afegit.
Per aquests motius, els comuns han denunciat la manca de debat amb el veïnat i el comerç local al Barri Gòtic, a més de demanar la retirada dels senyals i el restabliment immediat del trànsit per bicicletes en aquestes 25 vies. Finalment, Sanz ha insistit que encara estan pendents de resoldre altres mesures per la mobilitat en bicicleta com ara el futur del carril bici a la Via Augusta o la nova ordenança de circulació que, com la resta d’ordenances, “el govern en minoria de Collboni no està sent capaç de consensuar amb la resta de grups municipals”.