Una "teoria sens dubte desgavellada". Així ha qualificat la secció sindical en transports de Barcelona CGT Bus el relat d'una mare sobre el problema que van tenir les seves filles amb un conductor de TMB el passat dijous 23 de desembre. El sindicat ha assegurat que "el que relata aquesta mare no és més que el dia a dia d'un conductor d'autobús", ja que les noies "no van sol·licitar parada". La dona, en canvi, havia explicat que les filles van prémer el botó i que va ser el mateix pilot qui no les va deixar baixar del vehicle.

Segons CGT Bus, "passa cada dia que persones, joves o grans, homes o dones, en autobusos plens de gom a gom o buits, no sol·liciten parada". "O bé la sol·liciten, i l'autobús no la marca degudament. És habitual que aquestes persones demanin al conductor si els pot obrir fora de la parada, i de la mateixa manera, és normal que el conductor els digui que els obrirà en la pròxima parada, no en qualsevol punt del carrer", ha detallat la secció sindical en transports de Barcelona aquest dimecres.

El relat del conductor

El sindicat ha recordat que els conductors tenen "prohibit obrir fora de parada", ja que és "un acte perillós", que la normativa interna impedeix i que la Guàrdia Urbana pot multar. "Per aquest motiu, tots actuem igual: no obrim fins a la següent parada, que sol estar entre dos i quatre minuts de distància de l'anterior", ha afegit.

Aquest seria el cas de les dues joves en qüestió, ha afirmat CGT Bus. I és que, d'acord amb l'explicació del conductor de l'autobús H16, les noies "eren les dues úniques persones en el vehicle i no van sol·licitar parada". Segons el mateix relat, una de les filles va demanar-li al pilot que quan les obriria i aquest va respondre que a la pròxima parada. Una versió que contradiu la de la mare

Després d'explicar tot això, la secció sindical en transports de Barcelona ha carregat contra la història de la dona: "És comprensible que per qualsevol motiu a una persona li passi per alt demanar parada, però aquesta badada no pot significar carregar contra la persona que està exercint el seu treball tal com se l'exigeix. I molt menys que se l'acabi acusant de delictes gravíssims". 

Igualment, el sindicat ha carregat contra TMB per ser "la responsable de mentir a una mare enfadada, responent a la seva queixa amb evasives". "Hauria d'haver respost la veritat: que efectivament havia localitzat el conductor, i explicar-li el que havia succeït", ha afegit. Finalment, CGT Bus ha assenyalat la tinenta d'alcaldia Laia Bonet, que va fer una piulada dient que l'Ajuntament de Barcelona no permetrà "que un fet similar torni a passar al transport públic de la ciutat". "Lluny d'oferir una explicació coherent i real, llança un tuit on assegura que no permetrà que un fet similar torni a passar en el transport públic de la ciutat. Lamentem dir-li que aquesta mena de situacions seguiran passant diàriament, a no ser que ens sol·liciti que obrim portes en totes les parades, ho demanin o no els passatgers. Tot i que aleshores les queixes vindrien per la pèrdua de velocitat comercial", ha conclòs.

 

Imatge principal: Autobusos de TMB / Carlos Baglietto